مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

رشد قابل‌ملاحظه‌ اشتغال آفرینی در مدارس داشته‌ایم

اصفهان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت در اشتغال آفرینی و کارآفرینی در استان اصفهان رشد قابل‌ملاحظه‌ای در مدارس داشتند و در حال حاضر در استانی که بیش از یک میلیون محصل دارد، قریب به 18 درصد از دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۱۸۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد قابل‌ملاحظه‌ اشتغال آفرینی در مدارس داشته‌ایم

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان در امور خیر و فرهنگ، پیشتاز است، زیرا اصفهان پیشینه تاریخی بزرگی دارد و صاحب‌سبک‌ها و تمدن‌های متعدد و پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی است.

وی ادامه داد: اصفهان، خواستگاه اثرگذاران ایران و جهان و شهیدان گران‌مایه است که با نثار جان خویش امنیت، آرامش و عزت افتخار را به ارمغان آوردند. 23 هزار و 500 نفر از بهترین انسان‌ها جان خود را فدا کردند تا ما در امنیت و آرامش باشیم.

ابراهیمی اضافه کرد: 6 هزار نفر از شهدا دانش‌آموزان و 350 نفر معلمینی بودند که در مدرسه معلم اخلاق و در جبهه های نبرد، فرماندهان موثر دفاع مقدس بودند، بنابرین انتظار از استان اصفهان در همه عرصه‌ها بالاست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کسانی که در مدارس غیردولتی سرمایه‌گذاری کردند انسان‌های فرهیخته‌ای هستند، چرا که اگر برای سود مادی به دنبال این حرفه رفته‌اند، کارهای کم‌خطری امکان‌پذیر بود، اما با علاقه و عشق این حوزه را انتخاب کردند.

وی بیان کرد: فردی که تلاش دارد تا مدرسه‌ای تأسیس کند، مشکل نیروی انسانی، فضا و تجهیزات این سه مشکل را حل می‌کند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه به ازای هر دانش آموز در مدارس غیردولتی به اقتصاد جامعه کمک می‌شود تصریح کرد: در اشتغال آفرینی و کار آفرینی در استان اصفهان رشد قابل ملاحظه ای در مدارس داشتیم و در حال حاضر در استانی که بیش از یک میلیون محصل دارد، قریب به 18 درصد از دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که عمدتا مدارس سرآمد و اثرگذاری هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به انتظارات وزارت آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی فرزند ناتنی نیستند و تفاوتی بین مدارس نیست و همان طور که از مدارس دولتی حمایت می‌شود از مدارس غیردولتی نیز حمایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مقررات و اهداف آموزش و پرورش در تمام ساحت‌ها باید رعایت شود؛ سند تحول بنیادین، قانون اساسی آموزش وپرورش است و شش ساحت مختلف دارد و هر مدرسه‌ای که بخواهد بهترین باشد باید در شش ساحت عمل کند تا خروجی مدرسه هویت ملی، اسلامی و انقلابی باشد و هویت ایرانی قوی و تعلق خاطر به کشور و تعهد ایجاد خدمت جز مهترین مطالبات نظام حاکمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار