معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

زنگ پدافند غیرعامل در مدارس استان سمنان نواخته خواهد شد

ارتقاء دانش پدافند غیرعامل در بین دانش‌آموزان ضروری است

سمنان (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه زنگ پدافند غیرعامل در مدارس استان سمنان نواخته خواهد شد، گفت رزمایش نمادین استانی هفته پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش، در دبیرستان دخترانه امامی سمنان در روز چهارشنبه 4 ام آبان ماه، برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
زنگ پدافند غیرعامل در مدارس استان سمنان نواخته خواهد شد

علی اکبر عرب خراسانی، در گفت و گو با پانا، با عنوان این مطلب که پدافند غیرعامل یعنی مصونیت سازی و هدف از آن کاهش آسیب ها و افزایش بازدارندگی ها در مقابل تهدیدها است، گفت: ما باید برای مقابله با بحران از هر نوع، آمادگی کامل داشته و با روش های مقابله به تهدیدات آشنا شویم. دانش‌آموزان نیز باید با مفاهیم و معیارهای پدافند غیرعامل در سطح جامعه آشنا شوند؛ چراکه در جامعه کنونی جوانان و نوجوانان هدف دشمنان هستند که باید نحوه مقابله با تهدیدات و بحران‌ها را فرا بگیرند.

وی، بر پیشگیری و آمادگی برای مقابله با بحران ها و تبدیل آنها به فرصت تاکید کرده و گفت: باید عوامل را کنار هم قرار دهیم که در آینده اتفاقی ناگوار نیفتاده و باید در خصوص پدافند غیرعامل آموزش های لازم را به همکاران و دانش آموزان بدهیم و از آنان بخواهیم که ضمن استفاده از مطالب، نسبت به نشر آنها اقدام کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، با بیان اینکه پدافند غیرعامل مجموعه ای از اقداماتی است که منجر به افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، پایداری ملی، تداوم فعالیت های ضروری و تسهیل در مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن است، از این رو فرهنگ سازی، شناخت نقاط قوت و ضعف‌، شناسایی تهدیدات و برنامه ریزی مدون برای به حداقل رساندن نقاط آسیب پذیر، مهمترین برنامه پدافند غیرعامل است، اظهار کرد: پدافند غیرعامل، صلح آمیزترین، اثربخش ترین، پایدارترین و کم هزینه ترین روش دفاعی است که بسترهای امنیت، پایداری و اقتدار ملی را فراهم می سازد.

عرب خراسانی، در ادامه یکی از رویکردهای آموزش و پرورش پویا را افزایش آگاهی جامعه جهت ارتقاء امنیت دانست و گفت: در این راستا آموزش و پرورش به منظور افزایش دانش و بینش دانش آموزان، خانواده ها و فرهنگیان و گفتمان سازی عمومی به منظور خودمراقبتی در مقابل حوادث و تهدیدات نوین، نسبت به اجرای برنامه های فاخر و متنوع از قبیل برگزاری همایش ها، رزمایش های گوناگون و ... اقدام کرده است؛ چرا که هر میزان مدارس و ادارات ما بر اساس اصول پدافند غیرعامل، استانداردسازی شوند، سطح آسیب پذیری کاهش می یابد.

وی افزود: شعار امسال پدافند غیرعامل "برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت زیرساخت‌ها و تداوم کار کردها" ‌است که نشان دهنده این است که باید آمادگی و صیانت از همه آنچه که به عنوان تهدید تعریف شده است در نظر گرفته شود همچنین باید به نوع تهدیدی که از لحاظ پدافند غیرعامل آموزش و پرورش را به خطر می‌اندازد توجه کافی گردد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ارتقاء دانش پدافند غیرعامل در بین دانش‌آموزان ضروری است، خاطرنشان کرد: افزایش سواد پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش به ویژه در سطح مدارس ضروری است.

عرب خراسانی، افزایش آگاهی دانش آموزان نسبت به تهدیدهای جنگ نرم را اولویت استراتژی پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: از آنجایی که آموزش و پرورش، اصلی ترین بسترهای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی است؛ بنابراین آموزش پدافند غیرعامل، فرصت مناسبی است تا دانش آموزان با اهداف و فرهنگ پدافند غیرعامل بیشتر آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار