مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

250 عنوان برنامه پدافند غیرعامل در استان سمنان برگزار می‌شود

آموزش و پرورش، مروج مفاهیم پدافند غیرعامل در مدارس است

سمنان (پانا) - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه بیش از 250 عنوان برنامه در هفته پدافند غیرعامل در سطح استان سمنان برگزار می‌شود، ابراز کرد شعار محوری و کلی این هفته «برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها» نامگذاری شده است.

کد مطلب: ۱۳۱۸۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
250 عنوان برنامه پدافند غیرعامل در استان سمنان برگزار می‌شود

ایرج کارخایی، در آئین مانور و زنگ نمادین پدافند غیرعامل در مدرسه دخترانه امامی شهرستان سمنان، هدف از نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس را شناساندن وظایف این حوزه و آگاهی بخشی به دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور عنوان کرد و گفت: برنامه‌های امسال در سطح ملی، سطح استانی، سطح دستگاهی توسط دستگاه‌های اجرایی، در سطح شهرستانی توسط فرمانداری‌ها و سطح شهری توسط شهرداری‌ها با رویکرد آموزش، رزمایش، فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی مقوله پدافند غیرعامل اجرا و عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هشتم آبان ماه سالروز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل پدافند غیرعامل است که هرساله به همین مناسبت هفته پدافند غیرعامل نامگذاری می‌شود، اظهار کرد: این هفته فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه‌های مختلف، فراگیر و هدفمند، شاهد معرفی حوزه پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف عمومی و تخصصی، گفتمان سازی عمومی، فرهنگ سازی، ترویج اصول و اهداف پدافند غیرعامل و نهادینه کردن آن در بین مسئولین، مدیران، کارکنان، متخصصان و عموم اقشار مختلف مردم باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: همچنین این هفته، ایام مناسبی است که دستگاه‌های مختلف خصوصاً دستگاه های خدمت رسان به مردم، ضمن رصد و شناسایی تهدیدات مرتبط نسبت به تامین، اصلاح و برطرف کردن نقاط آسیب پذیر و با توجه به نیازمندی ها و امکانات، پیش‌بینی‌های لازم را برای مقابله با تهدیدات داشته باشند.

کارخایی به اهمیت پدافند غیرعامل در دنیای امروز پرداخت و تصریح کرد: امروز پدافند غیرعامل، یکی از پر اهمیت ترین محورها و موضوعات در عرصه دفاع، مصون سازی کشور، پیش بینی و پیشگیری از انواع تهدیدات دشمنان، حفظ و حراست از سرمایه ها و دستاوردهای مادی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود که نیاز است همه مسئولین و دستگاه‌های مختلف توجه لازم به رعایت ملاحظات و الزامات و اصول پدافند غیرعامل را داشته باشند.

وی، از نواختن زنگ پدافند غیرعامل و اجرای مانور تخلیه اضطراری در سایر مدارس استان طی این هفته خبر داد و ابراز کرد: فرهنگ سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل، اطلاع رسانی، تبلیغات و انتشار عملکردها و فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌ها، دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای کارکنان، مدیران و عموم مردم و برگزاری رزمایش و مانور برای کسب و آمادگی‌های بیشتر توسط ۱۱ کارگروه تخصصی و در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: اهداف اصلی پدافند غیرعامل با توجه به توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان، کم کردن و بی اثر کردن تهدیدات، کاهش آسیب پذیری ها و مصون سازی کلی تأسیسات زیربنایی، حساس، مهم و قابل حفاظت است. به ویژه استمرار و تداوم خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی خصوصاً سازمان‌ها و دستگاه‌های مهم و تأثیرگذار که ملزم به خدمت رسانی به مردم هستند.

کارخایی، افزایش شناخت مردم از اهداف، رسالت و برنامه های پدافند غیرعامل را بسیار مهم برشمرد و اضافه کرد: افزایش این آگاهی بخشی‌ها، موجب زمینه سازی برای همکاری و مشارکت بیش از پیش مردم و مسئولین در تحقق آن می‌شود.

آموزش و پرورش، مروج مفاهیم پدافند غیرعامل در مدارس است

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش، پایه و اساس فرهنگ‌سازی و مروج مفاهیم پدافند غیرعامل در مدارس است، گفت: لزوم هوشیاری در برابر تهدیدات بسیار مهم است و باید در کف مدرسه هم در خدمت دانش آموزان بوده و در زمینه پدافند غیرعامل، آموزش لازم را به آنها بدهیم؛ چرا که هیچ نهاد و گروهی جز آموزش و پرورش و مدرسه نمی تواند این بار را بر دوش بکشد، بنابراین پدافند غیرعامل باید ارتباط تنگاتنگی با مدرسه و دانش آموز داشته باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ضمن تعریف اصطلاح پدافند غیرعامل، افزود: امروزه نوع جنگ ها تغییر نموده و به سمت مردم محوری حرکت کرده است، یعنی مردم به خصوص قشر نوجوان و جوان در این جنگ ها درگیر می شوند. جنگ های امروزی به نوعی جنگ های ترکیبی یا هیبریدی است؛ مانند جنگ های رسانه ای، روانی و حتی جنگ های شناختی.

کارخایی با بیان اینکه آموزش و پرورش، اصلی ترین بسترهای فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی آحاد جامعه بویژه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیاء را در خصوص پدافند غیرعامل دارد، خاطرنشان کرد: آموزش پدافند غیرعامل در مدارس، فرصت خوبی است تا دانش آموزان با اهداف و فرهنگ پدافند غیرعامل بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: آسیب‌های فضای مجازی، فرزندان ما را مورد هدف قرار داده و امروز، تهدید در کیف دانش آموزان، در خانه و همراه آنان است، به همین دلیل در آموزش و پرورش باید به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی پدافند غیرعامل پرداخته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار