معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

اردوهای قطبی، مهمترین ظرفیت جهت تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان است

سمنان (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، اردو‌های تربیتی را ابزاری جهت پرورش در کنار آموزش و راهی برای تربیت و تشویق دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت اردو ها، بستری برای رشد باورها و ارزش‌های تربیتی تمام‌ساحتی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۰۵۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای قطبی، مهمترین ظرفیت جهت تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان است

علی اکبر عرب خراسانی، در حاشیه اختتامیه اولین دوره اردوی قطبی دانش‌آموزان پسر عضو سازمان دانش‌آموزی، در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه برای ایجاد تربیت به معنای نهادینه شدن ارزش ها باید موقعیت‌های تربیتی ایجاد شود و هیچ موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان اثرگذارتر و ماندگارتر از اردو نیست، افزود: شرکت دانش‌آموزان در اردوهای تربیتی و آموزشی و برنامه‌های اختصاص داده شده، دانش‌آموزان نسل امروز را برای زندگی بهتر در اجتماع فردا آماده می‌کند.

وی با تأکید بر اجرای برنامه‌های مهارت‌محور در برنامه‌های تحصیلی خاطرنشان کرد: اردوهای مربوط به تشکل‌های دانش‌آموزی، به ویژه اردوی اعضای سازمان دانش‌آموزی، مهارت‌های مختلفی را در بحث‌ مهارت‌های اجتماعی، زندگی در شرایط سخت، اسکان و حرکت در طبیعت و اصول همزیستی با یک شرایط و زبان اردویی به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد که این اردوها باید با جدیت بیشتری تداوم داشته باشند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: این اردوها محیط زندگی جدیدی را به دور از خانه و خانواده برای دانش آموزان فراهم می کند تا تجربیات جدیدی فرا گرفته و از آن طریق به رشد و شکوفایی مهارت های مدیریتی و بین فردی هدایت شده و در نهایت منجر به ارتقاء عزت نفس آنان می‌شود.

عرب خراسانی، با عنوان این مطلب که در اردوهای قطبی باید تمامی ساحت های سند تحول بنیادین پابرجا باشد، به طوری که خانواده دانش آموز پس از برگشت او از سفر، متوجه تحول رفتارهای دانش آموز تراز انقلابی شوند، گفت: با شناخت آداب و رسوم، فرهنگ ها، نمادها و هنجارهای استان های مختلف، یک هویت ملی میان دانش آموزان شکل می‌گیرد، بنابراین یکی از نهادهایی که می‌تواند هویت ملی را در دانش آموزان زنده کند، سازمان دانش آموزی است و برگزاری این مدل اردوها، این امر را ساماندهی می‌کند.

وی با اشاره به تغییر رویکرد سازمان دانش آموزی، افزود: قطعا این رویکرد جدید، دانش آموز را به مقصد اصلی که تربیت دانش آموز تراز انقلابی است، سوق می‌دهد. البته سازمان دانش آموزی، رسالت های بسیار زیادی دارد که اگر تمامی ساحت های این رسالت انجام پذیرد، می‌توانیم یک شهروند خوب به جامعه تحویل دهیم؛ چرا که دنیا به دنبال این است که بتواند یک شهروند خوب تربیت کند و نتیجه این تربیت صحیح، یک دانش آموز تراز انقلابی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار