پیام سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان به‌مناسبت روز جهانی سوادآموزی؛

سواد؛ ابزاری برای بهبود کیفیت زندگی است

سمنان (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان به‌مناسبت روز جهانی سوادآموزی، پیامی منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
سواد؛ ابزاری برای بهبود کیفیت زندگی است

متن پیام محمد شاه حسینی به شرح زیر است.

«بسمه تعالی

«پیامبر اکرم (ص): خیر دنیا و آخرت با دانش است و شر دنیا و آخرت با نادانی؛

مبارزه با بی‌سوادی نه تنها در مقوله توسعه فرهنگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، بلکه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

نامگذاری «روز مبارزه با بی‌سوادی» از سوی مجامع بین المللی نشان از اهمیت سواد و علم‌آموزی دارد و اندیشمندان را به اندیشیدن در دریای بیکران علم و آگاهی فرو می‌برد. سواد ابزاری برای بهبود کیفیت زندگی است. سوادآموزی نه تنها علم‌آموزی بلکه موجب عزت نفس، هویت‌آفرینی و باعث امیدبخشی جوامع می شود.

در جایگاه مسلمانی، بر خود می‌بالیم که معجزه پیامبر ما کتابی است که با «فرمان خواندن» آغاز شده و از حیطه ملی به خود افتخار می‌کنیم که در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب، نهاد مهمی چون نهضت سوادآموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) بنیان نهاده شد و پا گرفت.

امسال در حالی به 8 سپتامبر (17 شهریور)، روز جهانی سوادآموزی با شعار «جابجایی فضاهای یادگیری سوادآموزی» رسیده‌ایم که به لطف خدای متعال برای سومین سال متوالی پرچم حوزه سوادآموزی استان سمنان در کشور برافراشته شد و رتبه «عالی و شایسته تقدیر» و در مجموع، جایگاه سومی کشور را کسب کرد و عملکرد شورای سوادآموزی استان نیز «بیش از حد انتظار» تعیین شد.

بی‌گمان این شوکت و بزرگی مرهون تلاش و اهتمام یکایک بزرگوارنی است که با دلسوزی و دغدغه‌مندی، امر مهم و اثربخش توسعه و ترویج سواد و علم‌آموزی را در گستره استان دین‌مدار و دانش‌پژوه سمنان پیگیری و راهبری می‌کنند.

اکنون روز جهانی سوادآموزی را گرامی داشته و همچنان امیدوار به همراهی، مشارکت و همکاری آحاد مختلف مردم شریف و مسؤولان خدوم نظام اسلامی و شرکای ارزشمند نهاد تعلیم و تربیت در استان سمنان هستیم تا برای ترویج و گسترش فرهنگ سواد و سوادآموزی و رفع سایه بی سوادی از چهره جامعه یاری‌مان کنند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار