مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:

بهره‌برداری از گاز ۲۴ روستای استان زنجان در هفته دولت

زنجان (پانا) - مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت در ایام هفته دولت گاز ۲۴ روستای استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و پروژه گازرسانی به ۵۲ روستا آغاز به‌کار خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از گاز ۲۴ روستای استان زنجان در هفته دولت

رحیم سلیمانی‌نژاد‌، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: در زنجیره خدمت مردم شریف استان تعامل با اصحاب رسانه بسیار مهم و در اولویت است و از رسانه های استان تقاضا می شود اقدامات اجرا شده در دولت را برای مردم بازنمایی کنند.

وی ادامه داد: از ۲۱ شهر استان زنجان ۱۰۰ درصد آنها گازرسانی شده و همچنین و در بحث گاز روستایی ، ۹۱% از جمعیت روستایی استان زنجان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد روستاهای کل استان زنجان ۹۱۱ روستا می باشد گفت: از این تعداد روستا ۶۳۵ روستا گازرسانی صورت گرفته شده است.

سلیمانی نژاد ادامه داد: حدود ۳۸۲ هزار مشترک گاز در استان زنجان وجود دارد که ۳۴۰ هزار مشترک خانگی، ۴۰ هزار مشترک تجاری و ۲۳۰۰ واحد صنعتی می باشند که از دو نیروگاه سلطانیه و آریان دو در زنجان تغذیه می شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره بر اینکه طبق قانون برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار فعلاً نمی‌توان اقدامی انجام داد، گفت: ۱۰۵ روستا در استان زنجان زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارد که در بحث اعتبار و تغییر قوانین آنها باید اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد : ۲۴ روستا در هفته دولت گاز رسانی خواهند شد و همچنین ۱۱۴ روستا در حال حاضر در حال اجرا هستند.

وی با بیان اینکه تعداد ۵۷ روستا از روستاهای بالای ۲۰ خانوار مانده گفت: با اخذ مجوزها عملیات لوله گذاری و گاز رسانی و ... اقدام خواهد شد.

سلیمانی نژاد افزود: در هفته دولت ۱۰۹ پروژه برنامه ریزی شده که ۳۳ پروژه مربوط به واحدهای صنعتی ، ۲۴ پروژه مربوط به گازرسانی روستاها است که بهره برداری خواهد شد تا حدود ۲۲۰۰خانوار بتوانند از گاز استفاده کنند.

همچنین سلیمانی نژاد افزود: برای ۵۲ روستا عملیات گازرسانی را آغاز خواهیم کرد که با هزینه ای بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان برای ۱۷۰۰ خانوار گازرسانی صورت می پذیرد.

وی در پاسخ به پانا در رابطه با نحوه اقلیم بندی و تعرفه گزاری هزینه گاز گفت : تمامی ۲۱ شهر استان زنجان به جز شهرستانهای ماهنشان ،چورزق و گیلوان که اقلیم دو حساب می‌شوند و همچنین شهر آببر که جزو شهر های اقلیم ۳ است، باقی شهرستان ها در اقلیم یک بوده و مطابق تعرفه های اقلیم یک هزینه‌ها محاسبه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار