کارشناس فعالیتهای اردویی ناحیه یک شهرری:
معاونان پرورشی نقش کلیدی در هدایت، آگاهیبخشی و بهینهسازی اوقات فراغت دانشآموزان دارند
شهرری (پانا) - کارشناس فعالیتهای اردویی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، نقش معاونان پرورشی را در هدایت، آگاهیبخشی و بهینهسازی اوقات فراغت دانشآموزان حائز اهمیت دانست و اردوها را بستری مناسب برای تحقق اهداف آموزشی و تربیت تمامساحتی دانشآموزان برشمرد.
افسانه شهبازی، کارشناس فعالیتهای اردویی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «مدرسه یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی، تربیتی، آموزشی و اصلیترین رکن تعلیم و تربیت است؛ از این رو مدارس به عنوان بنیادیترین نهاد آموزشی و پرورشی دانشآموزان، نیازمند نیروی اجرایی کارآمد و متخصص هستند؛ این متخصصان میتوانند نقشی کارآمد در راستای تربیت صحیح دانشآموزان در ابعاد مختلف اخلاقی، دینی، علمی، آموزشی و اجتماعی داشته و با ایجاد بسترهای مناسب برای کشف استعداد، آنان را هدایت کرده و در رشد متوازن روحی و معنوی آنان نقش بسزایی داشته باشند.»
وی افزود: «اجرای موارد ذکر شده نیازمند وجود نیروی انسانی متخصص، کارآمد و دلسوز است؛ از این رو، مدیران و معاونان پرورشی مدارس میتوانند دانشآموزان را در راستای بهینهسازی اوقات فراغتشان آگاهی بخشیده و آنان را برای دستیافتن به موفقیت هدایت کنند.»
این مقام مسئول، پایگاهها و اردوهای تابستانی را، عامل موثر در راستای بهینهسازی اوقات فراغت دانشآموزان دانست و عنوان کرد: «با توجه به اینکه ایام تابستان اوقات فراغت دانشآموزان را تشکیل میدهد، آموزش و پرورش و خانوادهها به دنبال بهینهسازی آن با فعالیتهای آموزشی و پرورشی هستند؛ از این رو پایگاهها و اردوهای تابستانی عامل مناسبی برای اجراییسازی این مهم هستند.»
شهبازی ادامه داد: «دانشآموزان با حضور در این پایگاهها و اردوهای تابستانی میتوانند در حوزههای فکری، هنری و پرورشی استعداد خود را شکوفا کرده و گامی در راستای رسیدن به موفقیت بردارند.»
وی نقش معاونان پرورشی را در آگاهی دانشآموزان از فعالیتهای پایگاههای تابستانی بسیار مهم دانست و مطرح کرد: «معاونان پرورشی میتوانند با استفاده از صفحات مجازی بهویژه برنامه شاد، با دانشآموزان در ارتباط بوده و اطلاعات لازم را برای شرکت دانشآموزان در پایگاههای تابستانی، به آنان ارائه دهند. معاونان پرورشی میتوانند پس از ارائه اطلاعات مربوط به فعالیتهای پایگاههای تابستانی دانشآموزان را به سوی مدارس، کانون ها، مساجد و پژوهشسراها هدایت کنند تا دانشآموزان با حضور در پایگاههای تابستانی و بهرهمندی از فعالیتهای آنان از پرداختن به کارهای بیهوده دوری جویند.»
کارشناس فعالیتهای اردویی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، در خصوص پیامدهای مثبت اردوهای تابستانی که از سوی وزارت آموزش و پرورش در راستای تعلیم و تربیت دانشآموزان برنامهریزی شده است، بیان کرد: «با توجه به اینکه هدف از برگزاری اردوهای تابستانی، بهینهسازی اوقات فراغت دانشآموزان با فعالیتهای پرورشی و آموزشی است، این اردوها با ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی، رشد و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان، نقش کلیدی در راستای تعلیم و تربیت آنان ایفا میکنند.»
وی در ادامه تصریح کرد: «از دیگر اهداف پایگاههای اوقات فراغت و اردوهای تابستانی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی با رعایت اصول تعلیم و تربیت در دانشآموزان است؛ بنابراین اردوهای تابستانی بستری مناسب برای تحقق اهداف آموزشی و تربیت تمام ساحتی دانشآموزان هستند که میتوانند در هویتیابی و تقویت وحدت و انسجام ملی دانشآموزان نقش بسزایی داشته باشند.»
دانشآموز خبرنگار: فاطمه بختیاری
ارسال دیدگاه