کتاب «راهنمای ریاضی ششم» نوشته راحله عموزاده رونمایی شد

ورامین (پانا) - استاد ریاضی دانشگاه فرهنگیان گفت امروزه روش‌های متعددی در امر یادگیری- یاددهی وجود دارد. اینکه چه روشی برای چه درسی و چه موقع به کار برده شـود در کتاب «راهنمای ریاضی ششم»آورده شده است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کتاب «راهنمای ریاضی ششم» نوشته راحله عموزاده رونمایی شد

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ورامین، در مراسمی با حضور مجید درویشی فرماندار و حسین نوش‌آبادی، نمایده مردم ورامین قرچک، جواد آباد و پیشوا، علی عباسی، سرپرست آموزش و پرورش ورامین و دیگر مسئولین شهرستان و جمعی از فرهیختگان فرهنگی ورامین از کتاب «راهنمای ریاضی ششم» نوشته راحله عموزاده رونمایی شد.

عموزاده در تشریح جزییات و محتویات این کتاب خاطرنشان کرد: یکی از اجزاء بسته آموزشی، کتاب راهنمای معلم است. در این کتاب نکاتی در رابطه با تدریس بهتر هر درس با معلمان در میان گذاشته شده است و باعث توانمندسازی معلمان می‌شود.

وی همچنین در ادامه گفت: از طرفی بر اساس تجربیاتی که در سال‌های متمادی از تدریس به دانشجو معلمان رشته ریاضی کسب کرده‌ام و از طرف دیگر با توجه به مشکلاتی که دانش‌آموزان در درس ریاضی دارند سعی بر آن داشته‌ام با تالیف این کتاب راهنما به هدایت معلمین این درس بپردازم.

استاد ریاضی دانشگاه فرهنگیان در ادامه ضمن اشاره به اهمیت روش تدریس افزود: امروزه روش‌های متعددی در امر یادگیری- یاددهی وجود دارد. اینکه چه روشی برای چه درسی و چه موقع به کار برده شـود بـه انتخاب معلم و توانایی او در اجرای آن بستگی دارد. معلم باید در سه رکن تدریس، یعنی: شناخت دانش آموزان، موضوع و روش تدریس کارآمد باشد. و بر روش‌ها و شیوه‌های گوناگون تدریس مسلط باشد و با توجه به وضعیت و نوع کلاس، روش تدریس مناسب را ماهرانه برای آن کلاس اجرا کند. ابزار کمکی معلم در این راستا بسته‌های آموزشی است و یکی از اجزاء این بسته آموزشی کتاب راهنمای معلم است.

این استاد فرهیخته تبیین ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین را محور طرح درس ملی و مبنای انتخاب روش تدریس مناسب برای معلمان دانست و گفت: کتاب راهنمای ریاضی پایه ششم که از سری کتاب‌های کمک آموزشی مقوی انتشارات سیاهرود است حاوی مطالب زیر است:

راهنمای درس به درس به زبان ساده

توصیه‌های آموزشی

دست‌ورزی‌های قابل اجرا

شبکه مفهومی هر فصل بصورت جداگانه

دانستنی‌هایی در مورد فصل برای معلم

اهداف و پیش‌نیاز و نگاهی به آینده و بیان چالش‌ها و بدفهمی‌های دانش‌آموز برای هر درس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار