کار خبری‌ام را با حضور در مراسم شهدا آغاز کردم

قم(پانا) - نرگس فارسی از خبرنگاران پانای قم است که بهترین خاطره‌اش را مربوط به تهیه نخستین خبر از برگزاری مراسم شهدا می‌داند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کار خبری‌ام را با حضور در مراسم شهدا آغاز کردم

عرصه خبر و رسانه، علیرغم استرس ها و هیجان های زیادی که دارد، حاوی لحظات خاطره انگیزی است که می تواند به کتابی خواندنی تبدیل شود.
در همین راستا و در آغازین روزهای بیست و یکمین سال فعالیت خبرگزاری پانا، گفتگویی را با «نرگس فارسی» دانش آموز پایه نهمی دبیرستان شهید آیت الله سعیدی روستای باقرآباد شهر جعفریه قم و از دانش آموزخبرنگاران فعال استان انجام داده ایم.

چه عاملی باعث شد که به کار خبرنگاری علاقه مند شوید؟
«من از دوران کودکی به این حرفه علاقه داشتم و دنبال فرصتی برای فعالیت به عنوان خبرنگار بودم که بحمدالله خبرگزاری پانا این نعمت را برای من و خیلی از دانش آموزان دیگر ایجاد کرد.»

خبرنگاری چه تاثیری بر روند تحصیل و زندگی شما داشته است؟
«در مدت این دو سالی که در زمینه اطلاع رسانی در خبرگزاری پانا کار می کنم، به لطف خدا توانسته ام جایگاه خود را در جامعه به سطح بالا تری برسانم و قشرهای مختلف جامعه نسبت به خبرهای من به عنوان یک خبرنگار، اعتماد زیادی پیدا کنند.
در مورد تحصیل هم به خاطر اینکه هم به تحصیل و هم خبرنگاری علاقه دارم، با عنایت خدا و کمک و همراهی خانواده ام و برنامه ریزی و تلاش بیشتر خودم، توانستم در درسهایم نیز موفق بشوم.»

فعالیت خبری باعث افزایش چه مهارت هایی در شما شده است؟
«من در طول دو سال همکاری با پانا مهارت های زیادی از جمله عکاسی، روش های مصاحبه، خبر نویسی، یادداشت برداری، کسب خبر و ... آموزش دیده ام و در عمل هم تجربه کسب کرده ام.»

یکی از به یاد ماندنی ترین خاطراتتان در خبرگزاری پانا را بیان کنید.
«یادم است اوایل دوره خبرنگاری بود که از طرف خبرگزاری پانای استان اطلاعیه مراسم یادواره شهدای روستای خورآباد شهرستان کهک را در گروه خبرنگاران ارسال کردند. راه من خیلی دور بود و به همین دلیل، مدیر خبرگزاری به من اجازه شرکت در این مراسم را نمی داد.»

شما چه اقدامی انجام دادید؟
«یک حس عجیبی داشتم و دوست داشتم در این مراسم شرکت کنم. مثل اینکه از طرف شهدا دعوت شده بودم. به هر حال مدیر خبرگزاری را متقاعد کردم و با خانواده ام از روستای باقرآباد شهرستان جعفرآباد تا روستای خورآباد کهک رفتیم.»

توانستید خبری از آن مراسم تهیه کنید؟
«وارد حسینیه مراسم که شدم، یک شهید گمنامی آوردند و باورم نمی شد برای اولین بار به تابوت شهید دست زدم. خیلی خوشحال بودم که در مراسم شرکت کردم و توانستم اولین خبرم را از آن مراسم تهیه کنم.
از آن روز به بعد تقریبا در همه یادواره های شهدا و مراسم دیگر بخصوص جلسات مربوط به آموزش و پرورش شرکت می کنم و خانواده ام نیز مرا همراهی می کنند. بخصوص آنکه در مراسم گلباران مزار شهیدان که به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس پانا در گلزار شهدای قم برگزار شد، شرکت کردم.»

چه توصیه ای به دانش آموزان هم سن و سال خودتان دارید؟
«معتقدم کسانی که با خبرنگاری آشنایی ندارند، وقتی به این حرفه نزدیک می شوند، بدلیل تنوع مهارت هایی که دارد، جذب آن می شوند و می توانند با خبرها و گزارش هایی که می نویسند در جامعه اثرگذار و مفید باشند.»

گفتگو از خبرنگاردانش آموز: تینا سبحی منعم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار