رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:

اعتبارات در بخش نظارتی افزایش یابد

کرمان(پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ستاد تنظیم بازار با اشاره به دستورالعمل‌ها و قوانین برخورد با متخلفان بازار گفت متاسفانه قیمت‌ها در کف بازار سر به فلک کشیده و نیاز است اعتبارات این حوزه به‌ویژه در بخش نظارتی افزایش یابد و به زیرساخت بازار از این محل کمک شود.

کد مطلب: ۱۲۷۱۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اعتبارات  در بخش نظارتی افزایش یابد

به گزارش روابط عمومی سازمان صمت استان کرمان، مهدی حسینی‌نژاد گفت: قبلا جرایم صنفی تا ۲۶۰ هزار تومان افزایش یافت، اما اکنون تعیین جریمه‌های ۱۰ میلیون تومانی به طور قطع بازدارنده خواهد بود.

وی افزود: بازار چند رکن اساسی از جمله سیاست‌گذاری، قیمت‌گذاری، تنظیم و نظارت دارد اما اکنون چند متولی در بازار داریم و هرکدام از بخش خود به موضوع نگاه می‌کنند و هیچ اتفاقی نیز نمی‌افتد.

مهندس حسینی‌نژاد همچنین اعلام کرد: باید به دنبال احیای وزارت بازرگانی باشیم وگرنه بازار درست نمی‌شود.

وی همچنین در نشست ستاد تنظیم بازار استان در تاریخ 28 فروردین‌ماه گفت: پنج میلیارد تومان برای رصد و نظارت بر بازار از محل معدن گل‌گهر تامین اعتبار شده که پس از دریافت صورت حساب واریز می‌شود.

وی ادامه داد: باید تعداد نیروها و مایحتاج مورد نیاز نظارت بازار برای جذب این اعتبارات اعلام شود و بسیج نیز می‌تواند از این اعتبار بهره‌مند شود.

وی یادآور شد: سال گذشته با حمایت شرکت مس اعتباراتی برای این حوزه واریز شد و برنامه جذب اعتبار از محل شرکت گل‌گهر را نیز از انتهای سال گذشته پیگیری کردیم.

وی همچنین توضیح داد: تاکنون قیمت مصرف‌کننده روی کالا درج می‌شد که اکنون درج قیمت تولید هم داریم و در این زمینه، از روز اول اردیبهشت‌ماه امسال هشت هزار قلم کالا در کشور و در مجموع پنج مرحله اجرای طرح قیمت‌گذاری، یک‌هزار و ۳۷۵ قلم کالا در استان کرمان مشمول طرح قیمت‌گذاری تولید و مصرف‌کننده روی کالا می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح روندی زمان‌بَر است زیرا باید همه کالاها را پوشش دهد، اما اجرای آن همه چیز را برای مردم و بازرسان شفاف می‌ کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار