به همت سرای محله صاحب الزمان منطقه ۱۴ برگزار شد

تجلیل از کاسبان خوش‌نام شهر تهران توسط نوجوانان، با هدف اخلاق شهروندی

تهران (پانا) - آیین تجلیل از کاسبان خوش‌نام شهر تهران، با هدف ارتقای فرهنگ و اخلاق شهروندی و الگوسازی برای کسب رزق و روزی حلال و سبک زندگی ایرانی اسلامی با تکیه بر شعار «کاسب؛ حبیب خدا» به همت سرای محله صاحب الزمان منطقه ۱۴، توسط نوجوانان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۷۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از کاسبان خوش‌نام شهر تهران توسط نوجوانان، با هدف اخلاق شهروندی

مرضیه حسینی؛ مدیر سرای محله صاحب الزمان منطقه ۱۴ در خصوص پویش تقدیر از کاسب محل، گفت: «این پویش به منظور تجلیل از کاسبان و با هدف ارتقای فرهنگ وجدان کاری و رزق حلال، ترویج فضایل دینی و ارزش‌های انسانی و از همه مهم‌تر ارتقای نقش اصناف و بازاریان در بهبود تعامل با مدیریت شهری، توسط نوجوانان محل برگزار شد.»

به گفته وی، آیین تجلیل از کاسبان خوش نام شهر تهران در راستای شعار «کاسب نمونه، افتخار یک محل» انجام شده است که در این برنامه، افراد شاخص از میان واحدهای صنفی «سوپرمارکت و مواد پروتئینی» و «نانوایان» در سه سطح محلات منطقه ۱۴ شهر تهران شناسایی شده اند.

حسینی با تأکید بر اهمیت باب مکاسب در فقه افزود: «اسلام برای کسب و کار و تجارت اهمیت فراوانی قائل شده است. در این باره «الکاسب حبیب الله» آمده است. به این معنی که کاسب حبیب خداست. همچنین کسی که برای اهل و عیالش کاسبی حلال می‌کند، مثل کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند.»

وی ترویج صفات ویژه‌ای مانند مردم‌داری، صداقت، امانت‌داری و کمک به نیازمندان را از جمله اهداف این برنامه دانست و عنوان کرد: «برای این برنامه از نظرات و پیشنهاد های شورایاری‌ ها، بسیج، مسئولان اصناف بهره گرفته شده است و نظرات مردمی نیز با همکاری پایگاه های بسیج جمع‌آوری شده است. بسیار خوشحال هستم که بزرگان اصناف، کارشناسان و صاحبان تجربه و اندیشه در اجرای برنامه هایی از این دست، نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان می گذارند و خادمان خود را راهنمایی می کنند.»

حسینی در آخر خاطرنشان کرد: «عشق های پاک و ناب در جهت راه خدا می درخشند و معنا پیدا می کنند و هرکس که می خواهد سر سالم و روزگار پر عافیتی داشته باشد باید به این چشمه پاکی متوسل شود و با خدمت به مردم با درستی و پاک دستی رضای خداوند را به دست آورد.

دانش آموز خبرنگار؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار