مدیر بخش کمیته فنی هیات داوران سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی:

برگزاری مسابقات قرآنی می‌تواند در حفظ دستاوردهای انقلاب موثر باشد

تهران (پانا) - مدیر بخش کمیته فنی هیات داوران سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی گفت هدف از برگزاری مسابقات قرآنی انس بیشتر افراد با کتاب آسمانی است.

کد مطلب: ۱۲۶۰۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات قرآنی می‌تواند در حفظ دستاوردهای انقلاب موثر باشد

هاجر حیدری مدیر بخش کمیته فنی هیت داوران سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «هدف از برگزاری این مسابقات انس بیشتر افراد با کتاب انسان ساز قرآن است که البته این انس در مرحله ابتدایی قرائت و حفظ، در حالت مبتدی شروع می‌شود و هرچه پیشرفت در این زمینه حاصل شود، میل و علاقه فرد برای شرکت در مسابقات بیشتر می‌شود.»

وی ادامه داد: «هم اکنون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و خیریه متولی‌ اصلی این مسابقات در کشور عزیزمان ایران است. برگزاری مسابقات قرآن کریم اختصاص به سازمان خاصی ندارد، بلکه به لطف الهی و به برکت جمهوری اسلامی ایران تمام سازمان‌ها، نمادها و وزارت خانه‌ها هر ساله مسابقه قرآن را برگزار می‌کنند؛ برگزاری این مسابقات باعث بیشتر شدن انس خانواده‌ها با قرآن کریم خواهد شد.»

حیدری افزود: «وجود داوران در مسابقه، باعث همدلی بین داوران ایرانی و خارجی شده است و با توجه به این موضوع‌ما می‌توانیم تبادل فرهنگی با کشورهای دیگر را داشته باشیم. داوران صاحب توانمندی و دانش‌های لازمه قضاوت در امر قرائت قرآن هستند که با وجود اخلاق برجسته عزیزان، محیط مسابقه به فضای جذاب و بانشاط تبدیل شده است.»

وی گفت: «با توجه به ویروس کرونا ما با برگزاری این مسابقات نشان داده‌ایم هر اتفاقی که رخ دهد قرآن از زندگی‌ ما مسلمانان حذف نخواهد شد و ما سعی می‌کنیم ارتباط خود را در همه حال با قرآن بیشتر کنیم. برگزاری مسابقات در سطح بین‌المللی باعث می‌شود که قلب‌ مسلمین و وحدت آنان زیاد شود و علاوه بر آن باعث تبادل فرهنگی می‌شود. شرکت در این مسابقات باعث می‌شود که وحدت‌ بین مسلمانان بیشتر شود و ما با این کار می‌توانیم با رسوم کشورهای مختلف آشنا شویم.»

مدیر بخش کمیته فنی هیت داوران سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی عنوان کرد: «تمام تلاش‌ما از برپایی این مسابقات آشنا شدن با الگوی مناسب و انس بیشتر با کتاب آسمانی است. برگزاری این مسابقات می‌تواند در حفظ دستاوردهای انقلاب موثر باشد.»

خبرنگار: شیدا مشهور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار