معلم آموزش و پرورش رودهن:

سال‌های اسارت من در زندان‌های ساواک، نقطه عطف زندگی من بود

رودهن(پانا)- معلم آموزش و پرورش رودهن که زندانی ساواک‌ نیز بوده است سال‌های اسارت خود را در زندان ساواک، نقطه عطف زندگی‌ خود برای راسخ‌تر، هدفمند‌تر و مسئول‌تر شدن در مسیر تعلیم و تربیت و مواجهه با دانش‌آموزان برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
سال‌های اسارت من در زندان‌های  ساواک، نقطه عطف زندگی من بود

محمد‌مسعود ورزیده‌کار طهرانی، معلم با‌سابقه آموزش و پرورش رودهن و زندانی ساواک در سال‌های پیش از انقلاب، در گفتگو با پانا گفت: از سال ۱۳۵۸ وارد شهرستان دماوند شدم. آن زمان شهرستان دماوند و رودهن، آموزش و پرورش مشترکی داشتند و مانند امروز اداره‌ها از هم جدا نشده بودند. سال ۵۸ تا ۶۰ در دماوند، آبسرد و روستای مراء تدریس می‌کردم و بعد از دو سال منتقل رودهن شدم و تا اکنون، ۴۰ سال تمام است که در رودهن، مشغول تدریس و فعالیت در سنگر تعلیم و تربیت هستم.

وی ادامه داد: ویژکی اول شغل دبیری عشق است؛ یعنی کسی که عاشق نباشد در کار دبیری موفق نمی‌شود. هر دبیر باید در حوزه و درس تدریسی خود، اطلاعات و تخصص داشته باشد و همچنین بیان خوب که یک مسئله ذاتی است و باید بتواند مطالب را به خوبی به دانش‌آموزان منتقل کند. یکی دیگر از واجبات تدریس، مهارت کلاس‌داری است که نیاز به آموزش و شرکت در کارگاه‌ها و مطالعه دارد و بسیاری عوامل دیگر که باعث می‌شود یک‌معلم در کلاس درس تاثیرگذار و مفید باشد.

این‌معلم درباره روزهای انقلاب و اوضاع و احوال خود و ایران در آن زمان بیان کرد: قبل از انقلاب، حدود ۳ سال و در ۳ نوبت، در زندان‌های رژیم شاه یا همان ساواک بودم، آن‌سال‌ها گرچه در رنج و سختی گذشت اما شخصیتم از آن روز‌ها استوار‌تر و محکم‌تر شد و باعث شد من در ادامه راهم جدی‌تر شوم؛ در واقع اسارت برایم کلاس درسی، برای ملی و انقلابی تر شدن بیشتر، بود.

او افزود: در آن زمان شرایط به گونه‌ای بود که به لحاظ فرهنگی و اقتصادی و سیاسی، تمام اقشار مردم نسبت به رژیم شاه معترض بودند و فقط مخصوص یک گروه خاص نبود و همین امر و اتفاق نظر و یکپار‌چگی کلی، که در بین مردم وجود داشت بی‌شک یکی از دلایل مهم‌ موفقیت پیروزی انقلاب در آن سال‌ها بود.

ورزیده‌کار خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دستاورد بزرگ‌ مردمی غیور و همدل بود و اکنون که دنیای رسانه‌ها به شدت گسترش پیدا کرده است و نوجوان و جوانان‌ ما در دنیایی پر از دانسته‌ها قرار گرفته‌اند و چه بسا بسیار مطالب نادرست و غلط در اختیارشان از طرف دشمنان با اهداف برنامه‌ریزی شده گذاشته شده است، وظیفه تمام مسئولان است که آموزش‌های مفید و درست در اختیار فرزندان ایران بگذارند تا آن‌ها با توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی رشد پیدا کنند و تعالی یایند.

او بیان کرد: باید راه‌های نفوذ دشمن به ذهن و رفتار فرزندان این سرزمین مهندسی و اصولی بررسی شود نباید از کنار مسائل به راحتی رد شد چرا که دشمن از همین راه‌ها و گاه حتی با جزئی‌ترین چیزها و ترفند‌ها، هویت و اعتقادات یک نوجوان و جوان را از آن خود و در مسیر مورد نظر خود قرار می‌دهد تا بتواند برنامه‌های خود را در یک کشور به خوبی پیش ببرد و به اهدافش برسد.

این فرهنگی، خاطرنشان کرد: فعالان عرصه تعلیم و تربیت و کسانی همانند من که دوران انقلاب را درک کرده‌اند، وظیفه‌ سنگین‌تری دارند، چرا که مسئول هدایت نسل جوان و آینده‌دار ملت هستند و در قبال گمراهی آن‌ها مسئول‌ هستند و باید به وظیفه معنوی و اصلی خود متعهد و پایبند باشند‌.

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار