معاونت پرورشی و فرهنگی البرز عنوان کرد:

دهه فجر هویت دینی و ملی ما را تشکیل می‌دهد

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد دهه فجر هویت دینی و ملی مردم را تشکیل می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
دهه فجر هویت دینی و ملی ما را تشکیل می‌دهد

فرشته فهمیده، معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این مراسم گفت: دهه فجر را خدمت تمامی عزیزان تبریک عرض می‌کنم و گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا را که ما این ایام را با نام ایشان سپری می کنیم.

وی افزود: همانطور که می دانید امروز ۱۶ بهمن ماه در روزشمار اسلامی با نام قرآن، عترت، غیرت ملی و دینی نامگذاری شده در کنار همه اینها ما به عنوان یک فرهنگی در کنار دانش آموزان ایامی را سپری می کنیم که باید بتوانیم فرهنگ زیبای انقلاب اسلامی، ایثار، شهادت و مقاومت را ترویج کنیم.

فهمیده اضافه کرد: روزهای دهه فجر یادآور تمامی خاطراتی است که هم اکنون برای فرزندان خود بازگو می‌کنیم و با برگزاری مراسمات مختلف در مدارس یاد آن روزها را زنده نگه داشته‌ایم که امیدواریم بتوانیم قدمی مثبت در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران برداریم.

وی در ادامه بیان کرد: امروز که در روزشمار انقلاب به عنوان قرآن و غیرت دینی قدم برداشته و حرکت می‌کنیم، ما در تمام دروسی که به دانش آموزان مان آموزش می دهیم یادآور غیرت دینی و ملی مردم کشورمان است که این خاصه توانست انقلاب اسلامی که هویت دینی و ملی ما را تشکیل می دهد را به پیروزی برساند که پیروزی انقلاب اسلامی را هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد و در کنار همه مسائل می توانیم یاد بگیریم که اگر از کودکی پدران و مادران به ما قرآن آموختند یا در جلسات قرآن حضور پیدا کردیم تا بتوانیم با تاسی از ائمه اطهار و قرآن کریم زندگی ایرانی اسلامی مان را سپری کنیم.

فهمیده اظهار کرد: امروز در کنار شما و فرزندانمان یادآور می‌شوم که اگر روزشمار انقلاب تحت این عنوان نامگذاری شده می خواهد هویت ملی و غیرت دینی ما را به رخ بکشد. ما غیرت دینی و ملی مردم مان را در بسیاری از مراحل زندگی مان طی این چند سال دیده ایم. از پیروزی انقلاب اسلامی که با وحدت و یکپارچگی مردم و رهبری حضرت امام(ره) حاصل شد و در کنار آن ما هشت سال دفاع مقدس را سپری کردیم که یادآور رشادت ها،ایثار و از خودگذشتگی تمام کسانی بود که با نام بسیجی به جبهه رفتند و در کنار تمام اینها توانستند قد علم کرده و نام ایران اسلامی را با افتخار به زبان می آوریم، زیرا این هشت سال را با غیرت سپری کردیم. پس از آن شاهد مدافعان حرم بودیم و هم اکنون هم شاهد مدافعان سلامت هستیم که تا پای جان ایستادند و فداکاری برای مردم و ملت خود را وظیفه دانستند. اینها همه از غیرت دینی و ملی نشأت گرفته است.

فهمیده خاطرنشان کرد: در تمامی این عرصه ها فناوری نوین اسلامی را داشتیم. ایران اسلامی با پیشرفتی که توسط جوانان غیور این ملت داشت به جایگاهی رسید که پرچم جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از المپیادها، عرصه های ورزش در قله سایر کشورها به اهتزاز در می‌آید.

معاونت پرورشی استان تصریح کرد: با پشتیبانی از ولی امر مسلمین توانستیم به این مراحل برسیم و با رهبری اوست که ما در اینجا حضور داریم و می‌توانیم نام ایران اسلامی را با پیروزی انقلاب اسلامی و با نام غیرت ملی انقلاب اسلامی به زبان بیاوریم.

وی در پایان تاکید کرد: جشنواره من سلیمانی ام در ایام شهادت شهید سلیمانی از سوی سازمان بسیج فرهنگیان استان شکل گرفت و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد. همکاران حضور پررنگی در این عرصه داشتند. حدود ۸۰۰ شرکت کننده حضور داشتند که از این تعداد ۲۳ نفر برگزیده استانی بودند و در این مراسم از این عزیزان تجلیل به عمل خواهد آمد.

این جشنواره در رشته های مختلف اعم از نقاشی، طراحی، پادکست، شعر، ویدئو، عکس‌و...برگزار شد که ۲۳ نفر از همکاران فرهنگی حائز رتبه شدند.

خبرنگار ؛ مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار