امام جمعه رودهن :

مدارس مرکز تربیت نسلی آینده‌دار، مسئولیت‌پذیر و کارآمد هستند

رودهن(پانا) - امام‌جمعه رودهن مدارس را مرکز تربیت نسلی آینده‌دار، مسئولیت‌پذیر و کار‌آمد معرفی کرد و خواستار فعالیت بهینه کارکنان برای دانش‌آموزان شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس مرکز تربیت نسلی آینده‌دار، مسئولیت‌پذیر و کارآمد هستند

حجت الاسلام سید محمد حسینی، امام جمعه بخش رودهن در طی بازدیدی که از مدرسه متوسطه دوره دوم‌ البرز رودهن و فعالیت‌های تربیتی و پرورشی این مدرسه داشت، اظهار کرد: نسل نوجوان و جوان جامعه‌ ما، مورد هجمه‌ی فرهنگی و جنگ‌ شناختی دشمن است. دشمن در عرصه‌های نظامی به اهدافش نرسیده است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدند که برای پیاده‌سازی اهداف‌شان باید در فکر نوجوان و جوان ایرانی نفوذ کرده و اساس آن را تغییر دهند، به عبارتی دستگاه معرفت شناختی و اندیشه‌ای و قوه استدلال او را، مورد هدف قرار دادند تا فرد را نسبت به موقعیت ملی و مذهبی دچار تردید و از اعتقادات و ارزش‌های جامعه دور و بی‌اعتنا کند، همچنین از داشته‌های انسانیت در معنای حقیقی دور، تهی و بی‌هویت شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با ابزارهای نوینی به جنگ شناختی آمده و اشراف کامل به تمام‌ نیاز‌های جسمی و روانی افراد در جامعه هدف، دارد و درست در همین جاست که ما هم باید شیوه‌‌های مقابله را با مسئولیت داشتن نسبت به فکر نوجوانان و جوانان و بیمه کردن فکر و اندیشه‌ی آن‌ها، شیوه‌ نو و تاثیرگذار و متناسب با این هجمه داشته باشیم تا نوجوان و جوانان ما در دام‌های دشمن نیفتند در واقع مقابله با اقدامات دشمن‌ سیاست اندیشه‌ای و فرهنگی می‌خواهد.

حسینی در ادامه صحبت‌های خود، درباره وظایف مدارس در مقابل اقدامات دشمن، بیان کرد: مربیان و معاونین پرورشی و سایر کارکنان مدارس، بر اساس نیازها و خواست‌های نوجوانان و جوانان، باید برنامه‌ریزی مفید و فرهنگی داشته باشند بی‌شک شناسایی نیاز‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها در این زمینه بسیار مهم است و البته متناسب با این نیاز‌ها برنامه‌ریزی موثر و مفید فرهنگی، مذهبی و ملی را در مدارس پیاده‌سازی و به مرحله اجرایی درآورند.

وی تاکید کرد: مدارس کانون بسیاری از آموزش‌های بنیادی است و کارکنان آن به ویژه فعالان عرصه تربیتی باید از قید و بند اقدامات تکراری و کاغذ‌بازی درآمده و رسالت اصلی خود در زمینه تربیت نسل‌های بعدی جامعه را انجام دهند و ستون‌های اعتقادی و ملی را در آن‌ها تقویت کنند.

خبرنگاردانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار