مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

تغییر روش‌ها بزرگترین کاری است که باید همواره آن را بپذیریم

نیشابور (پانا) - مدیر آموزش و پرورش نیشابور تاکید کرد تغییر روش‌ها بزرگترین کاری است که باید همواره آن را پذیرفت و انجام داد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تغییر روش‌ها بزرگترین کاری است که باید همواره آن را بپذیریم

جلسه معاونان آموزشی ادارات آموزش و پرورش های استان خراسان رضوی به میزبانی شهرستان نیشابور در محل اردوگاه شهید رجایی باغرود برگزار شد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با عرض خیر مقدم به میهمانان حاضر در جلسه، گفت: ایام کرونا و شرایط سخت زیست بوم جدید به ما ثابت کرد که تغییر روش ها بزرگترین کاری است که باید همواره آن را بپذیریم. همه فعالیت های معلم و دانش آموز به واسطه دو قطب اصلی یاددهی و یادگیری می بایست به محتوا ختم شود و محتوایی که تحت عنوان برنامه مکتوب درسی باشد، بخشی از محتوا به شمار می رود.

علیرضا کلیدری افزود: ما در نیشابور واژه "پند" پشتیبانی نفر به نفر دانش آموز را دنبال کرده و در این مسیر 4 قطب دانش آموز، درس، کلاس و مدرسه را به عنوان بخش های لازم التوجه تقسیم کرده ایم.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم محیط و منابع یادگیری را هوشمندانه مدیریت کنیم باید پیشگیری همراه با مولفه های مختلف و کیفیت بخشی مستمر را دنبال کرده تا شاهد افت تحصیلی نباشیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل نیز در این جلسه، رسیدن به فهم مشترک در همه بخش ها را الزامی دانست و گفت: معاونان آموزشی باید استراتژی حرکت و نقشه راه را بدانند و با این نقشه، هدف گذاری تا پایان سال مشخص باشد. شرایط بسیار ناپایدار است و ما باید برای هرگونه شرایطی، برنامه مدون داشته باشیم.

بر این اساس؛ خودباوری، مهارت آموزی و مسئولیت پذیری شعاری است که به عنوان شعار پروژه مهر انتخاب شده است.

رضا صابری تولایی، به ضرورت بازگشایی و فرایند بازگشایی مدارس پرداخت و گفت: گسست آموزشی اگر ترمیم نشود ما نسلی را از دست خواهیم داد. علاوه بر گسست آموزشی، مطالبه والدین، بی عدالتی آموزشی، فقدان زیرساخت های لازم در آموزش مجازی و پذیرش آموزش و تربیت به عنوان حق مسلم یک دانش آموز به عنوان ضرورت های بازگشای مدارس شناخته می شود.

وی اظهار کرد: دانش آموزان دارای دو حق هستند و در عین حال که باید به سلامت دانش آموز توجه شود به تربیت آنها نیز باید توجه شود. اگر خسارت های ناشی از تعطیلی مدارس از خسارت های ناشی از بیماری کرونا بیشتر نباشد، یقینا کمتر نیست. آثار زیان بار تعطیلی مدارس سال های سال جامعه ما را آزار خواهد داد و خطرات جدی برای نسل آینده ایجاد خواهد کرد و دانش آموزان باید زیستن در کرونا را یاد بگیرند.

وی به تشریح فرایند بازگشایی مدارس پرداخت و گفت: مدارس گروه اول، روستایی و عشایری از سوم مهرماه بازگشایی شده و ادامه خواهد داشت. مدارس متوسطه دوره دوم نیز از 15 آبان ماه به طور رسمی باز شده است که باید با تمرکز بر دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم و تمرکز بر دروس پایه، از این فرصت، استفاده کافی و لازم انجام شود. ما در شرایط سختی قرار داریم و باید روی مفاهیم کلیدی و اساسی تمرکز کنیم و به گونه ای آموزش معکوس را باید عملی کنیم. مقرر شده است که متوسطه دوره اول و دوره ابتدایی نیز از اول آذرماه بازگشایی شود. آموزش حضوری در متوسطه دوره اول در زمان های 60 دقیقه ای برگزار می شود. نظارت و بازدید از مدارس را در دستور کار قرار دهید و به گونه ای رفتار کنید که اولیای دانش آموزان به مدارس اعتماد کنند و دغدغه ای برای فرستادن دانش آموزان به مدارس نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار