کارشناس اردو‌ها و فوق برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان قرچک:

شوراهای دانش‌آموزی فرصت مناسب جهت مشارکت عملی و حضور فعال در فرآیند تصمیم‌گیری

قرچک(پانا)- کارشناس اردو‌ها و فوق‌برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت شورا یکی از جنبه‌های مشارکت است که معمولا با واژه مشورت معنی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۹۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای دانش‌آموزی فرصت مناسب  جهت مشارکت عملی و حضور فعال در فرآیند تصمیم‌گیری

طاهره مروتی کارشناس اردوها و فوق برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان قرچک در جلسه توانمند سازی مربیان و معاونین پرورشی و تربیت بدنی اظهار کرد: شوراهای دانش‌آموزی عرصه‌ای است برای مشارکت عملی و حضور فعال دانش‌آموزان در فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، این دوره شورا با شعار «شورای دانش‌آموزی، طلایه‌دار گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود.

او در ادامه افزود: شورای دانش‌آموزی بزرگترین شبکه اجتماعی، فرهنگی، تربیتی در مدارس کشور و فرصتی بی نظیر تربیتی ومدرسه محور است تا دانش‌آموزان در این فضا برای قبول مسئولیت‌های بزرگ‌تر در آینده تمرین کنند و آماده شوند و از میان منتخبین شوراهای دانش‌آموزی مدیران آینده کشور پرورش یابند و به بالندگی برسند.

مروتی در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با کاندید شورای نمونه گفت: رعایت اخلاق و ارزش‌های اسلامی و مقبولیت در بین دانش‌آموزان، داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری و توان ایجاد ارتباط با دیگران، برخورداری از نظم و انضباط تحصیلی و پای‌بند به رعایت قوانین مدرسه، برخورداری از وضعیت تحصیلی متوسط و رو به رشد، برخورداری از وضعیت رفتاری متعادل از جمله شرایط عضویت در شورای دانش‌آموزی است؛ برای مثال دانش آموز محدثه زارعی‌نژاد یکی از عضو های مجلس دانش آموزی و خبرنگار پانا است که در فعالیت ها شرکت میکند.

او افزود: با توجه به شرایط آموزش مجازى، تولید محتواهایى با موضوعات اهداف شوراى دانش‌آموز، وظایف اعضاى شوراى دانش‌آموزی، نحوه تشکیل انجمن ها آماده گردید و در کانال‌ها و گروه‌های پیام رسان شاد بارگذارى شد که در اختیار دانش‌آموزان باشد.

مروتی خاطرنشان کرد: مراسم نمادین بیست و چهارمین انتخابات شوراى دانش‌آموزی در هنرستان دخترانه اندیشه برگزاری خواهد شد.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه زارعی‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار