مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی:

۵۳ درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

تبریز (پانا) - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از پوشش ۵۳ درصدی جمعیت آذربایجان شرقی توسط بیمه سلامت خبرداد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
۵۳ درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر که معادل ۵۳ درصد جمعیت کل استان است، تحت پوشش بیمه سلامت هستند که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آنان ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، مناطق روستایی و عشایری بوده و ۴۵۰ هزار نفر از آنان عضو صندوق بیمه سلامت همگانی هستند.

وحید مجیدی افزود: یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان سلامت آذربایجان شرقی حق بیمه ای پرداخت نمی کنند و به صورت رایگان از خدمات ارائه شده برخوردار می شوند.

وی تصریح کرد: در ترکیب بیمه شدگان سلامت آذربایجان شرقی همچنین ۹۰ هزار نفر عضو صندوق ایرانیان، ۲۷۰ هزار نفر عضو صندوق کارکنان دولت، ۸۰ نفر عضو صندوق سایر اقشار شامل مددجویان بهزیستی، خانواده های شهدا و ایثارگران و شماری از دانشجویان و ۴۵ هزار نفر عضو صندوق کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: ۲۵۰۰ موسسه در سطح استان طرف قرار داد با بیمه سلامت هستند و ۹۱ دفتر پیشخوان خدمات بیمه گری را به متقاضیان دریافت این خدمات در اقصی نقاط آذربایجان شرقی ارائه می کند.

وی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت بیمه شدگان را ولی نعمت خود می داند و فلسفۀ تاسیس و فعالیت خود را خدمت به آحاد بیمه شدگان قلمداد می کند و بر این اساس تمام تلاش ما در بیمه سلامت ارائۀ خدمات با کیفیت در چارچوب قوانین و مصوبات مجلس و دولت، و نهایتاً جلب رضایتمندی مردم است.

مجیدی اقدامات سازمان بیمه سلامت در تحقق دولت الکترونیک را تشریح کرد و گفت: در پرتو این اقدامات بود که سازمان بیمه سلامت در فروردین سالجاری به عنوان چهارمین دستگاه برتر کشوری در توسعۀ دولت الکترونیک معرفی شد و رئیس جمهور وقت از این سازمان تجلیل کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین پروژه های سازمان بیمه سلامت برای توسعۀ دولت الکترونیک تبدیل نسخه های کاغذی به نسخه های الکترونیک بود افزود: هم اکنون ۷۶ درصد از نسخ تولیدی در آذربایجان شرقی به صورت الکترونیکی است که در مقایسه با استان های همتراز، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار