روایت عاشقی

قرچک(پانا)- همسر شهید مدافع حرم حفظ راه شهدا و پاسداری از خون آنها را وظیفه امروزه همگان دانست ‌.

کد مطلب: ۱۲۱۸۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
روایت عاشقی

فاطمه قاضی‌خانی همسر شهید مدافع حرم مهدی قاضی‌خانی که در سال ۱۳۹۴ در کشور سوریه به شهادت رسید در گفت‌وگو با پانا گفت:« شهید قاضی‌خانی گوش به فرمان ولایت بود و خود را از مردم جدا نمی‌دانست و معتقد بود که مرزهای مسلمانان جدا نیست و همگی با یکدیگر برادر هستند‌.»

وی ادامه داد:« شهید قاضی‌خانی در وصیت‌نامه خود اشاره کرده بود که اگر مسلمانی ندای مسلمانی را بشنود و به فریادش نرود مسلمان نیست. اگر به سوریه می‌رویم هدفمان دفاع از مظلوم، وطن و کشور باشد در واقع ولایت‌پذیری خود را نشان دهیم.»

آرزوی شهادت

همسر شهید مدافع حرم بیان کرد: «مهدی همیشه واقعا آرزوی شهادت داشت و دوست داشت از شهدای هشت سال دفاع مقدس بود و می‌توانست به جبهه برود و ادای دین کند. او همیشه حال و هوای شهادت را داشت و از کوچکترین فرصت استفاده و یاد شهدا می‌کرد. با شهدای هشت سال دفاع مقدس مانوس بود و به ملاقات خانواده شهدا می‌رفت. همچنین برای اعزام به سوریه نیز از راهکارهای بچه‌های هشت سال دفاع مقدس استفاده کرد و شناسنامه خود را تغییر داد و سه فرزند را یک فرزند نشان داد و خدا هم خواست نشان بدهد که هنوز این راهکارها خریدار دارد و مهدی عازم سوریه شد.»

فاطمه قاضی‌خانی تصریح کرد:«امام خمینی(ره) فرمود: «هفتاد سال عبادت کردید خدا قبول کند اما یک بار وصیت نامه شهدا را بخوانید‌»؛ شهید مهدی خودش را از قبل در وصیت‌نامه‌اش معرفی کرده بود و بر احترام به پدر و مادر، نماز اول وقت و حجاب تاکید کرده بود و معتقد بود اگر حجاب را رعایت نکنیم و رفتارهایی که شهدا از ما خواستند را انجام ندهیم در روز قیامت باید پاسخگوی شهدا باشیم.»

وی افزود:« مهدی اعتقاد داشت باید گوش به فرمان ولایت باشیم و بر کمک به فقرا و نیازمندان، صله ارحام، آگاه بودن از احوال همدیگر و دیدار اقوام تاکید داشت.»

همسر شهید قاضی‌خانی خاطرنشان کرد:« اگر بینش، درک و بصیرت داشته باشیم، بسیاری از مشکلات‌ حل خواهد شد. به نوجوانان توصیه می‌کنم که سخنان والدینشان را با دقت گوش کنند، زیرا والدین صلاح فرزندان را می‌خواهند و از وسایل و امکاناتی که در اختیار دارند، به‌ویژه در شرایط کنونی که برای درس خواندن فضای مجازی در دسترس است به خوبی استفاده کنند، زیرا دشمن در فضای مجازی ممکن است به روش‌های دیگری به ما ضربه بزند.»

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه‌سادات صولت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار