فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی:

قوی شدن، مهم‌ترین مولفه علم است

پیشرفت کشور در گرو علم آموزی است

تبریز(پانا)- صبح امروز فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان شرقی در مراسم زنگ ایثار و مقاومت، ضمن اشاره به ایثارگری شهدای دانش‌آموز و اهمیت علم‌آموزی گفت پاسداران و  ارتشی ها و نیروهای نظامی امکانات و تجهیزات و آمادگی نیروی انسانی خوبی دارند، ولی همه اینها در گرو آموختن علم و یاد گرفتن و خوب استفاده کردن است.

کد مطلب: ۱۲۱۸۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
قوی شدن، مهم‌ترین مولفه علم است

سردار عابدین خرم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس گفت: خدا را شاکریم که امسال هم توفیق پیدا کردیم تا همزمان با بازگشایی مدارس، زنگ ایثار و مقاومت را همراه دانش آموزان مربیان، معلمان و مدیران و مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش به صدا درآوریم و سلام و درود خود را نثار تمامی شهدای این مرز و بوم کنیم.

وی افزود: در سال ۵۹ در اولین روزهای بازگشایی مدارس کشورمان، جنگی بر ما تحمیل شد و این جنگ به خاطر خاموش شدن مردم مکتب و انقلاب و کشور برما تحمیل گردید. به برکت کلمات ایمان، قلم و شجاعت که در عمل معنا شد، یک ملّت و جوانان کشور از پشت میز دانشگاه و تحصیل به همراه معلمان با ایمان به و ارزش هایی که باید بمانند، با ایمان به تاریخ و تمدن یک کشور و ایمان به مکتب و باورهای یک ملت از این کشور دفاع کردند تا کشور سربلند باشد و جنگی که وحشیان استکبار جهانی و سلطه‌گران به کشور تحمیل کرده بودند، نتوانند به هدفشان برسند و پیروز شوند.

وی ضمن اشاره به گام های پیشرفت کشور گفت: ایمان، اصلی‌ترین عامل دفاع و پیروزی ملت ایران است. و دومین عامل بعد ار ایمان قلم است. قلم وقتی در خدمت مکتب پیشرفت یک کشور قرار می‌گیرد، سرافرازی و سربلندی یک کشور را رقم می‌زند. قدرت آفرینی قلم در مکتب ما بسیار ارزشمند است. مرحوم علامه حسن زاده آملی فقط در یک رشته تخصص نداشت و جامعیت این عالم در علوم مختلف باعث شده بود که یک علامه ذوالفنون باشد. این شخصیت ها محصول همین قلم و همین علم و مکتب هستند. وقتی ایمان و قلم در خدمت اسلام و ملت قرار گرفت این ملت شجاعت پیدا می‌کنند. شجاعتی که همه دنیا و استکبار نتوانستند آن را شکست دهند. چرا که تربیت شدگان این مکتب انسان های شجاع بودند. شجاعت و شهامت داشتند و اهل عمل و میدان بودند.

خرم ادامه داد: شهید فهمیده ها و بهنام محمدی ها در همین مدارس آموزش دیده اند و در نوجوانی یاد و نام حضرت قاسم شهید نوجوان کربلا را زنده کردند و ما در دفاع مقدس این ها را دیدیم. امروز شهید علی لندی همان شجاعت را یکبار دیگر تکرار کرد. ما باید قوی شویم. کشوری که قوی نباشد در این دنیا امکان ماندگاری و ایستادگی بر سر باورها و ارزش هایش را نمی تواند داشته باشد. و باید سرافکنده باشیم.اگر قوی نباشیم باید سرکوب بخوریم و منکوب شویم. قوی شدن، مهمترین مولفه علم است و علم قدرت آفرین است. ما پاسداران و ارتشی ها و نیروهای نظامی امکانات و تجهیزات و آمادگی نیروی انسانی خوبی داریم ولی همه اینها در گرو آموختن علم و یاد گرفتن و خوب استفاده کردن است.

سردار خرم اظهار داشت: همه رزمایش هایی که ما انجام می‌دهیم، برای آمادگی دفاع از کشور است. تجهیزات و تسلیحات مان را به روز می کنیم. شروع سال تحصیلی رزمایش آمادگی بچه‌های مدارس برای تحصیل است و رزمایش آخر سال نتیجه گرفتن از درس خواندن و امتحان دادن است. شهدا به ما آموختند که اول آماده شویم و تمرین و تکرار کنیم و قدرت خود را به روز کنیم و بعد مولفه‌های قدرت که ایمان قلم و علم و وحدت و انسجام کشور و ملت است را بیفزاییم.

او ادامه داد: بالاترین این موارد گوش به فرمان یک ولی است که یک ملت را بتواند از سنگلاخ ها و گردنه ها به سلامت عبور دهد. اما امروز همه مولفه های قدرت را داریم و اگر از مولفه‌ها خوب استفاده کنیم، اقتدار کشور را خواهیم داشت و هیچ کس نمی‌تواند به کشور تعرض و جنگی را دوباره بر ما تحمیل کند. چرا که یک بار مردم ما را آزمودند ولی آنها شکست خوردند و ما پیروز شدیم. اگر چه ما به عنوان نیروهای مسلح دست هایمان روی ماشه است، اما اگر کسی بخواهد تعرضی به کشورمان بکند در مقابلش خواهیم ایستاد و درسی فراموش نشدنی به آن ها خواهیم داد. شهیدان نعمت هایی هستند که خدا به ما داد تا امروز مستقل باشیم و آزادمنش زندگی کنیم، به شهدا و رهبر افتخار کنیم و کشورمان را متحد و سرافراز به قله‌های پیشرفت برسانیم. این قله های پیشرفت دست شما دانش آموزان را می بوسند. شهدا به ما می‌گویند ما رفتیم تا شما بمانید چرا که ماندن شما در گرو عمل کردن به وصیت و راه و اهداف شهدا است.

وی در آخر ضمن توصیه‌هایی به دانش آموزان گفت: ما باید متوجه شویم که همه مسئولیت داریم ولی آنهایی که اسمشان مسئول است و مدیر هستند باید مسئولیتشان بیشتر باشد و پاسخگویی بیشتری داشته باشند و اگر این چنین باشد کشور می‌تواند در قرن اخیر تمدن ساز باشد. تمدنی جدید که از ایرانی پیشرفته، آباد، آزاد، مستقل و الگویی برای جهان اسلام عبارت است و ایرانی اسلامی که حقیقتاً در عالم اسلام و در بخشی از کشورهای دنیا می تواند ادعا کند که یک کشور الگو است و همچنان با قدرت در حال پیشرفت و دنبال رسیدن به اهداف متعالی خود است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار