معاون فرماندار اسلامشهر خبر داد:

تأمین آب مورد نیاز دوهزار هکتار از اراضی کشاورزی اسلامشهراز طریق تصفیه خانه واوان

اسلامشهر(پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار اسلامشهر از تصویب پروژه مطالعه و اجرای خط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ از محل خروجی تصفیه خانه واوان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تأمین آب مورد نیاز دوهزار هکتار از اراضی کشاورزی اسلامشهراز طریق تصفیه خانه واوان

محمد صالح ضیایی در سخنانی با بیان اینکه هم‌اکنون آب تصفیه شده تصفیه خانه واوان بلا‌استفاده است و در رودخانه مجاور رها می‌شود، اظهار کرد: اجرای طرح فوق ضمن جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، فعال شدن واحدهای تولیدی، دامداری‌ها، صنایع تبدیلی و گلخانه‌ها و همچنین جلوگیری از برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی و ایجاد اشتغال برای بیش از 6000 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم را به دنبال خواهد داشت.

او تصریح کرد: با پیگیری‌های شریفیان نماینده تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات افزایشی استان تهران که تخصیص آن توسط نمایندگان استان صورت می‌گیرد از فصل آب به پروژه فوق الذکر اختصاص یافته و در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار خواهد گرفت.

معاون فرماندار اسلامشهر به مصوبه دیگر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اشاره کرد و افزود: جهت تکمیل پروژه خط انتقال آب چاه گلدسته به شبکه اصلی آب شرب اسلامشهر و شهرک‌های اقماری از جمله شهرک واوان، امام حسین (ع) و ...، اعتبارات لازم به مبلغ 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات افزایشی استان موضوع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از فصل آب به پروژه فوق‌الذکر اختصاص یافته و در اختیار شرکت آب و فاضلاب جنوب‌غرب استان تهران قرار خواهد گرفت.

ضیایی بیان کرد: با توجه به ضرورت تکمیل سوله بحران بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر در راستای ارائه خدمات بیشتر به بیماران مبتلا به کرونا، مقرر شد اعتبارات لازم از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری شهرستان به مبلغ 200 میلیارد ریال به منظور اجرای طرح مذکور، اختصاص یابد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار