شناسایی و آموزش بی‌سوادان، مهمترین اولویت معاونت سوادآموزی است

تهران (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد آموزش سواد و مهارت بصورت همسو در جهت ارتقای سطح سواد و استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان برای حذف بی‌سوادی و پرورش سرمایه‌های انسانی از برنامه‌های اساسی آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۰۹۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی و آموزش بی‌سوادان، مهمترین اولویت معاونت سوادآموزی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عربعلی زینالی، سوادآموزی و آموزش بی‌سوادان را در تمامی سنین بسیار حائز توجه و اهمیت دانست و آموزش افراد در سنین کمتر را از اولویت‌های سازمان نهضت سوادآموزی خواند.

او با اشاره به اینکه اهمیت سوادآموزی مسئله بسیار مهمی است که پس از پیروزی انقلاب و تدبیر امام خمینی(ره) اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است، افزود: شناسایی و مدیریت اشخاص بازمانده از تحصیل مهم و مورد تاکید است که این اشخاص در سنین مختلف دسته بندی و نسبت به آموزش آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

دبیر کمیته سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: اگرچه بحث سوادآموزی در تمامی سنین بسیار حائز توجه و اهمیت است اما لازم است افراد در سنین کمتر و جوانان در اولویت سوادآموزی قرار بگیرند.

این مقام مسئول بیان کرد: لازم است بازماندگان از تحصیل در گروه سنین 10 تا 49 سال در اولویت اول و گروه سنی بالاتر در اولویت بعدی قرار گیرند.

زینالی تصریح کرد: آموزش و پرورش سازمان مهمی است که هرگونه سرمایه‌گذاری در این نهاد ثمرات فراوانی را برای جامعه به همراه خواهد داشت به گونه‌ای که تربیت و آموزش در این قشر در تمام ارکان و عناصر جامعه مفید خواهد بود.

او ضمن تاکید بر شناسایی و تحت پوشش بردن بی سوادان، بر سازماندهی مناسب، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و آموزش مهارت‌آموزی همسو با سوادآموزی در جهت ریشه کنی بی‌سوادی را از برنامه‌های معاونت سوادآموزی استان برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار