همسر شهید مدافع حرم شهید مهدی قاضی‌خانی:

باید سیره و سبک زندگیمان را بر پایه مکتب شهید سلیمانی قرار دهیم

قرچک(پانا)- همسر شهید مدافع حرم شهید مهدی قاضی‌خانی گفت اولین رکن مکتب حاج قاسم خدا محوری بود، او غرق در خدا بود.

کد مطلب: ۱۲۰۹۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
باید سیره و سبک زندگیمان را بر پایه مکتب شهید سلیمانی قرار دهیم

همسر شهید مهدی قاضی‌خانی، که هفتمین شهید شهرستان قرچک است و در ۱۶ آذر ۱۳۹۴ در سن ۲۸ سالگی طی عملیاتی در منطقه خان طومان حلب سوریه به درجه رفیع شهادت رسید، در ارتباط با تعلیم و تربیت به سبک شهید سلیمانی، تصریح کرد: یکی از ابعاد زندگی حاج قاسم، بعد تربیتی بود؛ شیر حلال مادر و لقمه حلال پدر وی، ایشان را ویژه کرد. حاج قاسم در دامان مادری مجاهده و قهرمان تربیت یافت. تربیت صحیح اسلامی اینجا شکل گرفت و خودش را در عرصه‌ها و میادین مختلف نشان داد.

او در ارتباط با وظیفه پدر و مادر در خصوص تربیت فرزندان به سبک سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: اگر پدر و مادری می‌خواهند فرزندانی صالح تربیت کنند ابتدا باید مراقب تزکیه نفس خود باشند؛ برای مثال، پدر و مادر رعایت مسائل شرعی را داشته باشند. یعنی انجام واجبات و ترک محرمات داشته باشند. پدر قبل از فرزنددار شدن مراقب باشد و حواسش باشه لقمه شبهه‌ناک و حرام به منزل نیاورد؛ مادر با قرآن و زیارت عاشورا و نماز مانوس باشد.

همسر شهید قاضی‌خانی بیان کرد: مکتب حاج قاسم دارای ابعادی گسترده در زمینه‌های‌ معنوی، جذب، علمی و نظامی است. اساسی‌‌ترین رکن مکتب حاج قاسم، نگاه توحیدی یا بینش توحیدی یا خدا محوری بود. حاج قاسم غرق در خدا و عاشق خدا بود.

او در خصوص وظیفه آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ حاج قاسم تصریح کرد: آموزش و پرورش در این خصوص نقشی مهم و اساسی دارد؛ برای مثال، تدوین کتب درسی با رویکرد مکتب حاج قاسم، قرار دادن محتوا و مطالب تاثیرگذار از سیره و سبک زندگی و معرفی مکتب حاج قاسم، در کتب درسی حاج قاسم را قهرمان و الگو جلوه دهد، برنامه‌ریزی جهت برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی ویژه دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی برای معرفی مکتب حاج قاسم و تبیین سیره عملی، رفتاری و سبک زندگی حاج قاسم، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت ویژه معلمان، مربیان، اساتید و فرهنگیان جهت معرفی سیره و ترویج مکتب حاج قاسم.

همسر شهید مدافع حرم شهید مهدی قاضی‌خانی در ارتباط با وظیفه جامعه در ترویج فرهنگ حاج قاسم تأکید کرد: با معرفی دقیق سردار و تبیین سیره عملی، رفتاری و سبک زندگی و معرفی کامل مکتب حاج قاسم، تبیین دقیق این موضوع که مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب سیدالشهدا و مکتب اسلام است. تبیین دقیق آرمان‌های حاج قاسم، آرمان‌های حاج قاسم یعنی همان آرمان‌های حضرت امام، یعنی همان آرمان‌های رهبر معظم انقلاب است.

او افزود: من سعی می‌کنم فرزندانم را در راه پدر شهیدشان که همان مکتب و راه سردار سلیمانی است با تکیه بر اخلاص، خدا محوری، ولایتمداری، شجاعت، بصیرت، انس با قرآن، انس با اهل بیت(ع) و زیارت عاشورا، حافظ اسلام و قرآن تربیت کنم. ما باید سیره و سبک زندگیمان را بر پایه‌ مکتب حاج قاسم قرار دهیم.

خبرنگاردانش‌آموز: ستایش پالیزوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار