افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت در سه ماهه نخست امسال با توجه به افزایش گرمای هوا مصرف برق نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۱۱۹۸۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در خراسان جنوبی

مهدی دادگر، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه نخست امسال با توجه به آغاز بیش از موعد گرمای هوا و همچنین افزایش مصرف بخش صنعتی و کشاورزی به علت کاهش نزولات آسمانی مصرف برق نسبت به مدت مشابه پارسال، حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: زمانی که وضعیت مصرف برق از سقف تعیین شده عبور می‌کند، مدیریت بار با همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی پاسخگوی افزایش مصرف برق نیست و باعث خاموشی روزانه می‌شود.

دادگر ادامه داد: در حوزه مشترکان صنعتی و اداری در صورت افزایش مصرف برق بیش از حد استاندارد با توجه به مصوبه جلسه وزیران برق مشترکین قطع می شود و برای مشترکان خانگی نیز در قالب ارسال پیامک‌های هشدار مصرف برق اقدام شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی اظهار کرد: ساعت اوج مصرف برق در تابستان از ساعت ۱۱ الی ۱۷ و از ساعت ۱۹ الی ۲۳ است.

او افزود: در طرح برق امید ۸ درصد مشترکان خانگی با یک پله کاهش از خوش مصرف به کم مصرف، ۷ درصد مشترکان با یک پله کاهش از پر مصرف به خوش مصرف و ۱ درصد نیز با دو پله کاهش از پر مصرف به کم مصرف جا به جا شده اند.

دادگر تصریح کرد: روزانه به طور میانگین در استان بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار پیامک برای مشترکانی که مشمول خاموشی احتمالی می‌شوند ارسال می‌شود و در همه شهرستان‌ها تعادل در سهمیه بندی قطعی برق رعایت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار