برگزاری اولین جلسه استانی هیات رئیسه مجلس دانش آموزی اردبیل

اردبیل (پانا) - اولین جلسه استانی هیات رئیسه مجلس دانش آموزی اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه استانی هیات رئیسه مجلس دانش آموزی اردبیل

در این جلسه سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل طی سخنانی اظهار کرد: یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش بر مبنای تحول بنیادین، سیاست دانش آموز محوری است که تبلور آن تشکیل مجلس و شوراهای دانش آموزی در سطوح مختلف است.

او با بیان اینکه مجلس دانش آموزی گامهای بلندی در جهت به رسمیت شناختن نظرات و مطالبات دانش آموزان برداشته است، تصریح کرد: مجلس دانش آموزی با تشکیل جلسات منسجم و منظم زمینه مشارکت فعالانه نوجوانان را در این عرصه فراهم ساخته و امکان بررسی نقاط ضعف و قوت نظام تعلیم و تربیت را از دیدگاه دانش آموزان میسر ساخته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، از تحکیم و تعمیق ارزش ها و باورهای دینی به خصوص آموزه های سیاسی و اجتماعی در بین دانش آموزان، ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموزان، تقویت خود باوری و اعتماد به نفس در آنان، استفاده از نکته نظرات دانش آموزان را از اهداف مهم مجلس دانش آموزی استان برشمرد.

خلیلی موسوی، تمرین اخلاق مداری و مسئولیت پذیری را از مولفه ها و اهداف مجلس دانش آموزی استان دانست و گفت: توجه به این مقوله ها در اولویت قرار گیرد.

پرویز اصغری، مدیر سازمان دانش آموزی استان هم با بیان اینکه مجلس دانش آموزی بهترین ظرفیت برای بروز استعدادها و توانمندی های مدیریتی دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری بر اساس بسته اجرایی تحولی با شعار «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی»، علاوه بر تشکیل مجلس دانش آموزی استانی، در۷ منطقه و ناحیه نیز مجلس دانش آموزی با حضور ۱۰۵۲ از دانش آموزان عضو مجلس تشکیل و این عزیران تا به حال در ۲۱ جلسه در سطح مناطق و نواحی حضور داشته اند.

در ادامه جلسه همچنین هر یک از اعضای هیات رئیسه، نکته نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار