چرا در مدرسه علمیه درس بخوانیم

قرچک(پانا)- مدارس حوزه علمیه امکانات خوبی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند و همچنین دانش‌آموزان می‌توانند پس از گذر هفت سال وارد دانشگاه شوند. حوزه علمیه نیز سطح زیادی از شغل‌ها را در برگرفته است .

کد مطلب: ۱۱۸۹۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
چرا در مدرسه علمیه درس بخوانیم

ویس کرمی دانش‌آموز مدرسه علمیه انسیه الحوراء در گفت‌وگو با پانا در ارتباط با مدارس علمیه تصریح کرد: «من به عنوان دانش‌آموزی که علاقمند به حوزه علمیه هستم، در آنجا تحصیل می‌کنم و از اینکه در این مدرسه درس می‌خوانم، بسیار خوشحال هستم و اگر بار دیگر به عقب بازگردم باز هم در این رشته تحصیل می کنم. در این مدارس دانش‌آموزان علاوه بر مطالب مذهبی از مطالب علمی نیز بهره‌مند می شوند.»

او افزود: «مدارس علمیه امکانات خوبی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند و همچنین دانش‌آموزان می‌توانند پس از گذر هفت سال وارد دانشگاه شوند. حوزه علمیه نیز سطح زیادی از شغل‌ها را در برگرفته است و دانش‌آموزان می‌توانند در آینده وارد آموزش و پرورش، حوزه علمیه و دانشگاه‌ها شوند و در آنجا مشغول به کار شوند.»

او در ارتباط با چگونگی ثبت نام در این مدارس و میزان سن شرکت‌کنندگان بیان کرد: «سالانه تعداد زیادی از دختران و پسران ۱۴ تا ۱۷ سال وارد مدارس علمیه می‌شوند. دانش‌آموزان علاقمند به حوزه علمیه می‌توانند به صورت مجازی و نیز حضوری اقدام به ثبت‌نام کنند.»

کرمی ادامه داد:«شبهات و شایعات زیادی در ارتباط با حوزه‌های علمیه وجود دارد و همین باعث می‌شود تا برخی دانش‌آموزان علاقمند به حوزه علمیه با شنیدن چنین شایعاتی از وارد شدن به این مدارس منصرف شوند که این درست نیست.»

دانش‌آموز مدرسه علمیه انسیه الحوراء بیان کرد: «حوزه علمیه مکانی است که در آن صمیمیت زیادی بین طلاب و اساتید وجود دارد و مکانی گرم و پرمهر است که همین سبب علایق هر چه بیشتر دانش‌آموزان به حوزه‌های علمیه می‌شود.»

خبرنگار دانش‌آموز:ستایش پالیزوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار