سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی زنجان در نشست خبری با خبرنگاران:

سارقین امروز بیشتر از طریق فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند

زنجان (پانا) - سردار رحیم جهانبخش، فرملنده انتظامی زنجان طی نشستی با خبرنگاران در مورد مسائل و مشکلات موجود گفت و گو کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سارقین امروز بیشتر  از طریق فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند

سردار رحیم جهانبخش در این نشست خبری با خبرنگاران در خصوص جرایم فضای مجازی گفت: یکی از وظایف پلیس نظارت بر تبلیغات و برنامه‌های فضای مجازی است. متأسفانه در سال‌های اخیر جرایم و کلاهبرداری‌های انجام شده در فضای مجازی در سطح استان در مقایسه با سرقت‌های میدانی 10 برابر شده است.

وی افزود: در طول سال گذشته جرایم فضای مجازی 40 درصد افزایش یافته و بیش از 1644 پرونده در این خصوص تشکیل شده که بیشتر آنها مربوط به کلاه‌برداری مالی بوده است.

این مقام مسئول به همشهریان توصیه کرد: به هیچ عنوان اطلاعات کارت و یا حساب خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. اکنون سارقین بیشتر از اینکه به صورت میدانی عمل کنند از طریق فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

جهانبخش افزود: تأمین نظم و امنیت از وظایف اصلی پلیس است که این برنامه در خصوص انتخابات از 6 ماه قبل آغاز شده است. نیروهای پلیس در زمان انتخابات نیز به مدت سه روز امنیت برگزاری انتخابات را برقرار خواهند نمود.

جهانبخش ادامه داد: وظیفه‌ دیگر پلیس برخورد با خشونت است که در این خصوص پلیس بسار جدی است. چرا که اگر از این جرایم پیشگیری نشود هیچکس در جامعه امنیت نخواهد داشت. در شرایط کنونی که امکان مسافرت و تفریح برای مردم وجود ندارد، باید امنیت مکان‌های تفریحی شهر مثل پارک‌ها، فضاهای سبز و دیگر مکان‌های فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار