معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک شهرری:
از اساسیترین ویژگیهای مدیریت صحیح، آشنایی با شرح وظایف پرسنل است
شهرری(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک ری، ویژگیهای صحیح سیستم نظارت و پاداش مبتنی بر عملکرد مدیران در مدارس را تشریح کرد.
موسی صدیقی، در تشریح اهمیت مدیریت صحیح در سیستمهای اداری در گفت و گو با پانا اظهار کرد: یکی از اساسیترین نکات در مدیریت، آشنا بودن مدیر یک مجموعه به شرح وظایف هر کدام از همکاران است؛ مدیری قطعاً موفق است که بر وظایف همکاران خود در مجموعه، تسلط کافی داشته باشد و از افراد در حیطه کاری خود خواستهای صحیح داشته باشد.
او خاطرنشان کرد: اگر مدیران مدارس سیر صحیح در رسیدن به جایگاه مدیریت طی کرده باشند، یعنی از آموزگاری، معاونت و پس از آن به مدیریت رسیده باشند، از آنجایی که تمام مراحل را طی کردند و خودشان در این جایگاهها قرار گرفتهاند، قطع به یقین به تمام امور مسلط هستند و میدانند که هر کدام از همکاران چه فعالیتهایی باید انجام بدهند و بر سختی و آسانی هر کار واقف هستند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک ری افزود: از سوی علم روانشناسی، گذراندن مراحل صحیح مختلف کاری، حس بسیار خوبی به افراد منتقل میکند، بطوریکه این احساس رضایت در زمان اجرای فعالیتها مشهود است و اینگونه است که مدیر توانمند، بر اساس شرایط و توانمندیها و نه به واسطه روابط اداری، به این جایگاه رسیده است؛ چنین مدیری آگاه است که هر همکار در سیستم مدیریتی او، موظف است چه فعالیتی انجام دهد و در فراخور فعالیت آن پاداشی را مدنظر دارد.
صدیقی تصریح کرد: گاهی اوقات ممکن است، مباحث را اشتباه بگیریم، از این جهت که تصور میکنیم هر فردی که کاری را انجام دهد، میتوان آن را با هدیه دادن جبران کرد؛ در حالی که گاهی اوقات یکرفتار، برخورد و یا یک تصمیم ما بسیار موثرتر از هدیه یا بستهای است که ما تقدیم همکار خود میکنیم، هر چند در آیات و روایات بسیار اشاره شده که ما قدردان زحمات باشیم، اما نباید غافل بود که با نگاه تحسینآمیز به همکار، صحبت، در نظر گرفتن شرایط و روحیات همکار میتوان قدمهای بسیار مؤثری در عرصه پاداش و نظارت بر عملکرد برداشت.
خبرنگار دانشآموز: زهرا جیریائیشراهی
ارسال دیدگاه