در گفت وگو با پانا مطرح شد:
سختیهای تدریس دروس کارگاهی در آموزش غیرحضوری
شهرری(پانا) - یک مشاور و روانشناس عمومی، از سختیهای آموزش دروس عملی و حضور نداشتن دانشآموزان در مدرسه و کلاسهای کارگاهی سخن گفت.
زهرا ساعتلو، مشاور و کارشناس عمومی، در رابطه با مشکلات دانشآموزان رشتههای کارگاهی، در گفتوگو با پانا اظهار کرد: برای دانشآموزانی که امسال انتخاب رشته عملی داشتهاند و تا قبل از خانهنشینیهای کرونایی هم هیچ پیشزمینه و شناختی از رشته تخصصی خود نداشتند، زیرا هیچگاه در کلاسهای کارگاهی حضور نداشتند؛ درک و فهم این مسائل سخت میشود و مشکلات دروس عملی آنها در کلاسهای آموزش مجازی برطرف نمیشود و قطعا نمیتوانند آنطور که لازم است آموزش بگیرند، مسلما تنها حضور در کارگاه عملی کیفیت آموزش را برای آنها ارتقا میدهد.
این مشاور در رابطه با مشکلات دبیران و سختیهای تدریس غیرحضوری تصریح کرد: وقتی دانشآموزان و دبیران در مدرسه حضور پیدا میکنند، ارتباط چهره به چهره و رابطه عاطفی بین دانشآموز و دبیر برقرار میشود و آموزش دانشآموز بیشتر و کیفیت تدریس بالاتر میرود، اما با سبک آموزش غیرحضوری هیچ انگیزه و رقابتی بین دانشآموزان صورت نمیگیرد و در نتیجه انگیزه آموزش در آنها کم میشود.
او در رابطه با ارزشیابی دانشآموزان در درسها گفت: دبیران از پشت گوشی نمیتوانند دانشآموزان خود را بشناسند و آنها را بهدرستی ارزیابی کنند؛ همچنین دانشآموزانی که سال اولی است که انتخاب رشته تخصصی میکنند، نمیتوانند از خود و رشته جدید شناخت زیادی پیدا کنند و این مسأله در آینده مشکلساز میشود.
ساعتلو در رابطه با دانشآموزان ورودی امسال و مشکلات انتخاب رشته افزود: این دانشآموزان هم مشکلات خود را دارند، اما حداقل این مزایا را دارند که سال اول و دوم را در مدرسه حضور داشتند و میتوانند خود را محک بزنند و رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند، اما باز هم اگر امسال میتوانستند به صورت حضوری در مدرسه حاضر شوند میتوان گفت راحتتر ارزشیابی و اولویتبندی شوند و آسانتر میتوانستد در رشتهای که در آن استعداد دارند حضور پیدا کنند.
دانشآموز خبرنگار: معصومه قنبری
ارسال دیدگاه