بحر عشق نمایشگاهی از عاشقانه های خوشنویسان شیرازی در روزهای کرونایی

نی ریز (پانا) - نمایشگاه بحر عشق ازآثار خوشنویسان شیرازی در شهرستان نی ریز به همت هنرمند خوشنویس این شهرستان، احسان نعمتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
بحر عشق نمایشگاهی از عاشقانه های خوشنویسان شیرازی در روزهای کرونایی

مسئول برگزاری نمایشگاه خوشنویسی بحر عشق در شهرستان نی‌ریز به پانا گفت: این نمایشگاه از تاریخ 16 اسفند ماه آغاز و تا 28 این ماه ادامه دارد که شامل آثار17 استاد و هنرمند خوشنویسی در سبک‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ نی‌ریزی و ثلث است.

نعمتی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه جایگاه واقعی خط و آشنایی دانش‌آموزان مدارس با خط‌های مختلف بوده است، افزود: این آثار در شکل های مختلف خوشنویسی اعم از سیاه مشق، چلیپا، قطعه و کتیبه و کتابت خلق شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه ذائقه جوانان امروزی به این گونه هنرها عوض شده و دیگر میل به هنرهای دیریاب مثل خطاطی ندارند و این وضعیت در نی‌ریز از دیگر شهرها بدتر است.

این هنرمند خوشنویس گفت: من خوش‌نویسی را از 9سالگی شروع کردم و از 15سالگی در انجمن خوشنویسان شهرستان نی‌ریز به صورت جدی فعالیت خود را ادامه دادم و در سال 1380 به عنوان اولین خوشنویس از انجمن خوشنویسان شهرستان نی‌ریز فارغ التحصیل شدم.

برگزار کننده نمایشگاه بحر عشق اظهار کرد: بیشتر شدن علاقه جوانان به این هنر باید بسترهای فرهنگی، هنری مانند کانون‌ها برای آموزش و ترغیب جوانان در حوزه هنر مورد علاقه‌شان فعال و پویاتر از گذشته باشند.

نعمتی ضمن گلایه از مسئولان بابت عدم همکاری در برپایی نمایشگاه، خطاب به مسئولان مربوطه بیان کرد: مسئولان باید با دید باز به هنر نگاه کنند و با توجه به این نکته مهم که شهرستان نی‌ریز از دیرباز مهد هنر خوشنویسی بوده و خوشنویسان بنامی همچون استاد میرزا احمد نی‌ریزی را در خود پرورانده است، زمینه حضور جوانان در این رشته هنری را بیش از پیش مهیا سازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار