در آیین رونمایی از کتاب های فارسی الکترونیک خوانا( اول تا ششم)
در آموزش دوره ابتدایی می توان کارهایی انجام دادکه تاثیر آن را در تحول یک نسل دید
تهران(پانا)- از ۶ جلد کتاب فارسی الکترونیک خوانا ( اول تا ششم)در قالب ١٠٠٠ قطعه محتوای الکترونیک رونمایی شد.
در این مراسم که با حضور محمدحسین حسینی؛ مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش و سعید ربوشه؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، حسینی ضمن تاکید بر اهمیت توجه به ویژگی های عصر جدید گفت: این عصر چند پیام برای ما دارد، اول اینکه در زمان تغییرات سریع؛ کسی منتظر ما نمی ایستد و دوم اینکه زمان ما در تغییرات سریع، خیلی کم است پس باید از آن به خوبی از آن استفاده کنیم.
وی با اشاره بر نقش بی بدیل آموزش و پرورش در جامعه افزود: آموزش و پرورش برای انجام کارهای ارزشمند خود نیازمند همکاری و همراهی کل جامعه است و صرفا خود نمی تواند به تنهایی کاری انجام دهد.
حسینی با تاکید بر نقش آموزش در دوره ابتدایی و تاثیر آن در جامعه گفت: ما در دوره ابتدایی می توانیم کارهایی کنیم که تاثیرات مثبت آن را پس از رشد یک نسل در جامعه ببینیم.
وی در پایان افزود: ما در طرح فارسی خوانا تلاشمان این بود که با پرداختن به هر چهار مهارت زبانی به طور تلفیقی، مشارکتی و مدرسه محور طرحی ارائه دهیم که نو و جدید باشد.
در ادامه مراسم، ربوشه خاطرنشان کرد: طرح تحولی خوانا یک چهارچوب و قوانینی دارد که سیاست ها، دستورالعمل ها و چهارچوب آن پیش تر اعلام شده است.
وی افزود: در شهر تهران چند نوبت اتاق فکر این موضوع تشکیل شده است و اعتقاد دارم که به تعداد استان ها و مناطق و معلمان؛ می توانیم به خوانا و چگونگی آن بپردازیم. چراکه نمی توان یک شیوه شخصی ارائه داد و گفت همه اینگونه عمل کنند و هر شخص باید روش شخصی خود و مبتنی بر چهارچوب کلی خوانا داشته باشد.
ربوشه خط و زبان فارسی را مهم برشمرد و گفت: خط و زبان هویت بچه های ما است و ما در این ۶ کتاب فارسی الکترونیک از طریق داستان، تمثیل، قصه، هنر و ادبیات سعی کردیم به حفظ خط و زبانمان بپردازیم و در این راستا محتوا آماده شده است.
وی افزود: کتاب ها با این هدف طراحی شده که چه کار کنیم تا بچه ها بتوانند بخوانند، بشنوند و بنویسند. همه شئونات زندگی ما ازکسب و کار، اقتصاد، ارتباطات اجتماعی و نوع آموزشمان به سمت ساختار دیجیتال و الکترونیک در حرکت است، بچه ها نیز بازی و تصویر، آوا و شعر را دوست دارند که در این کتب از همه آن ها استفاده شده است.
ربوشه خاطر نشان کرد: از تحمیل و اجبار چیزی حاصل نمی شود بلکه قانع شدن و دوست داشتن معلمان از نکات مهم آموزشی است کهدر راستا تولید این کتب؛ معلمان دوره های عمومی و تخصصی را گذرانده اند و اکنون ١٠۴ نفر از این آموزگاران در شهر تهران ١٠٠٠قطعه را برای خوانا آماده کرده اند و ما امروز جشن این را برپا کرده ایم که ١٠۴ معلم شهر تهران اکنون آمادگی این را دارند که سالی١٠٠٠ قطعه آموزشی ارائه دهند.
ارسال دیدگاه