با توجه به قطع ارتباط حضوری دانشآموزان در مدرسه :
باید ارتباط دانشآموزان با مدرسه حفظ شود
تهران(پانا)- با حضور مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نشست کمیته پیشگیری از آسیبهای اجتماعی شهرستانهای استان تهران در ساختمان نماد واقع در شهرری برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: با توجه به مهاجرپذیر بودن شهرستانهای استان تهران ما میزبان اقوام و فرهنگهای مختلف کشور هستیم، به همین دلیل میتوانیم بگوییم که ما نماد کل کشور هستیم چرا که از منظر بافت اجتماعی ملاحظات بومی را نداریم و تراکم بالای جمعیتی، و پایتختی مسکن مهر کشور و همچنین بالاترین درصد از میزبانی دانشآموزان اتباع خارجی موجب میشود که با فراوانی بالای جمعیت در زمینه بروز آسیبهای اجتماعی با پیچیدگیهای خاصی روبرو باشیم.
او ضمن اشاره به طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان)عدم حضور دانشآموزان در مدارس در دوران کرونا که گریزی از آن نبود را آسیب جدی برای استان دانست و گفت: در شهرستانهای استان تهران، مدرسه به عنوان یک پناه و ملجاء برای دانشآموزانی است که به دلایل مختلف با ناملایمات اجتماعی دچار آسیبهایی میشدند و میتوانستند ازطریق ارتباط با مربیان و مشاورین خود در جهت کاهش التهابات و ناملایمات قدم بردارند.
مدیرکل آموزش و پرورششهرستانهای استان تهران تربیت دانشآموزان برای نقشپذیری در آینده جامعه را بسیار مهم دانست و استفاده بهینه و قابل دسترس از فضای مجازی را از مهمترین راهبردهای دوران فعلی عنوان کرد و اظهار کرد: باید تلاش کنیم که در این زمان که امکان آموزش حضوری به حداقل رسیده است، ارتباط دانشآموزان با مدارس حفظ شود و در کنار محتواهای آموزشی، از تولید و ارائه محتواهای غنی فرهنگی و روانشناختی برای دانشآموزان در معرض آسیبهای اجتماعی غافل نشویم.
ارسال دیدگاه