شب‌ یَلدای کرونایی

دماوند(پانا)-در این روزهای کرونایی که هیچ کس از فردای خودش با خبر نیست عده‌ای هستند که در حال آماده کردن سور‌ و ساتِ شب یلدا هستند و با پای خودشان به سمت مرگ حرکت می کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۵۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
شب‌ یَلدای کرونایی

شب یلدا آخرین شب فصل پاییز و طولانی‌ترین و به یادماندنی‌ترین شب سال است که از ایران باستان تاکنون با آداب خاص در بین ما ایرانیان برگزار می‌شود .در این شب همه اعضای خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و شبی بسیار خاطره‌انگیز را در کنار هم رقم می‌زنند.

با تعدادی از مردم درباره شب یلدا کرونایی صحبت کردیم و از آنها پرسیدیم با وجود این بیماری فراگیر که همه مردم دنیا درگیرش هستند، برای این شب چه برنامه‌ای دارند و اغلب گفتند: سعی می‌کنند تعداد زیادی مهمان دعوت نکنند تا کسی خدایی نکرده کرونا نگیرد.

همچنین یک گفتگوی تلفنی با یکی از اعضای کادر درمان داشتیم که به خستگی مردم به خصوص کادر درمان از این وضعیت کرونایی اشاره کرد و گفت: ما هر روز شاهد جان دادن تعداد زیادی از مردم هستیم که به خاطر رعایت نکردن عوامل بهداشتی ، ماسک نزدن ، تجمع در مکان‌های شلوغ و شرکت در دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانگی جان خود را از دست می‌دهند. من از هموطنانم می‌خواهم که با رعایت کردن نکات بهداشتی از سلامتی خود و خانواده خود محافظت کنند.

بله درست است که این آخرین شب یلدای این قرن است؛ ولی بیایید با تجمع نکردن در مکانهای شلوغ و حضور پیدا نکردن در دورهمی‌های کوچک یا مهمانی‌های‌ خانوادگی در این شب، جان خود و اعضای خانواده‌مان را به خطر نیندازیم.


پیشاپیش یلداتون مبارک .

کاریکاتور جذاب از : پروانه ایزدخواست
خبرنگار دانش‌آموز : ریحانه صبور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار