رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری:

توسعه فضای سبز یکی از مولفه های شهرهای توسعه یافته است

تبریز (پانا) - رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری گفت یکی از مولفه های شهرهای توسعه یافته وجود فضای سبزی است که نقش اکولوژیکی ایجاد کند.

کد مطلب: ۱۱۳۶۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
توسعه فضای سبز یکی از مولفه های شهرهای توسعه یافته است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز؛ عبداله تقی پور اظهار داشت: بسیاری از باغها در تبریز فدای توسعه شده است.
وی تاکید کرد: توسعه ناموزون محصولی جز شرایط فعلی نداشته و از بین رفتن باغها و افزایش ساختمان سازی را موجب میشود.
تقی پور افزود: همت شورای پنجم در این است که در حوزه توسعه فضای سبز و افزایش سرانه فضای سبز اقداماتی صورت گیرد.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری تصریح کرد: مواردی توسط سازمان سیما منظر و فضای سبز مطرح شده و در شورا تصویب شده و سال ۹۹ سال نهضت فضای سبز نامگذاری شد.
وی با تاکید بر ارایه گزارشی اجمالی در حوزه های توسعه فضای سبز توسط مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز: اگر این توسعه فضای سبز اتفاق بیفتند اقدام بسیار موثری برای آیندگان خواهد شد.

تقی پور اضافه کرد: این کمیسیون، یک کمیسیون تخصصی است و تمام موارد بصورت چکش کاری شده مورد بررسی قرار میگیرد.
وی تاکید کرد: ما با توجه به موارد مطرح شده باور داشتیم که میتوانیم سال جاری را در واقع سال نهضت توسعه فضای سبز بنامیم و این شعار را محقق کنیم.
رییس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز اظهار داشت: اگر تاکنون در خصوص عملکرد های صورت گرفته هیچ موافقت و اعتراضی نکردیم قصد ارزیابی داشتیم.
وی تصریح کرد: هدف در اینجا بالا بردن مولفه های زیست محیطی است.
تقی پور با بیان اینکه گزارش تملک باغات را گرفتیم گفت: شاید مسیری که مد نظر سازمان است تملک نشده اما ما تملک باغات در معرض خطر را در نظر گرفته بودیم و تا کنون پنج هکتار در این زمینه تملک شده است.
وی ادامه داد: تملک دیگر باغات نیز مد نظر بوده و کمیسیون محیط زیست پیگیر این موضوع است.
رییس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز اضافه کرد: ما متوجه تفاوت درختچه و نهال هستیم و میدانیم قرارداد در خصوص نهال بوده و امروز در شهر ما بیش از هرچیز فضای سبز و پارک و پیاده راه اهمیت دارد.
تقی پور اضافه کرد: میزان پروژه های عمرانی را برای افزایش میزان توسعه فضای سبز کاهش داده ایم و ایمان داشتیم که شهرداری تبریز میتواند یک میلیون اصله نهال را غرس کند.
وی در خصوص کمبود آب اظهار داشت: سیصد هکتار در تبریز چمنکاری وجود دارد و آب مصرفی آن پنج میلیون متر مکعب است با این میزان آب، تعداد بسیار بالایی درخت میتوان آبیاری کرد.
در ادامه محرم محمدزاده گفت: امروز برای درک فقر فضای سبز در تبریز نیاز به کار کارشناسی نیست و میتوان با یک نگاه اجمالی به این امر پی برد.
وی با بیان اینکه فضای سبز با مشکلات فراوانی روبروست تاکید کرد: امروز در مقایسه با دیگر کلانشهرها تبریز در زمینه فضای سبز بسیار عقب مانده است و مشکل اصلی ایجاد این شرایط، عدم اقدام مفید در این زمینه است.
محمد زاده افزود: خوشبختانه بودجه بسیار مناسبی برای این امر در نظر گرفته ایم و مشکل مالی نداریم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به انتقاد مدیر عامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز در خصوص عدم قدردانی از اقدامات صورت گرفته، اضافه کرد: برای انجام وظیفه نیاز به قدردانی نیست و همینکه بخاطر برخی کم کاری سوال جواب نمیکنیم به نوعی تشکر است.

وی با بیان اینکه درختچه های کاشته شده خشک شده اند گفت: در زمینه کافی بودن مساحت زمین برای کاشت درخت تناقضاتی وجود دارد و تعدادی از کارشناسان از ناکافی بودن زمین سخن میگویند و در عین حال کارشناسان در شورا از کفایت مساحت برای کاشت درخت صحبت میکنند.
محرم محمدزاده اظهارداشت: این تناقضات باید مشخصا رفع شود.
وی تاکید کرد: امروز مدیران شهرداری پارکهای محله ای ساخته شده و فضای سبز ایجاد کردند و این امر اقدام مناسبی است.
عبداله تقی پور گفت: مساحت کافی برای کاشت درخت وجود دارد.
وی با اشاره به زمان مدیریت خود در سازمان سیما منظر و فضای سبز گفت: در گذشته منابع مالی بسیار کم بود و با این شرایط ۱۳۵ هزار درخت و مابقی درختچه کاشتیم.
شکور اکبرنژاد نیز گفت: در دنیا در خصوص فضای سبز اقدامات مناسبی انجام شده از جمله آن میتوان به کاشت عمودی، انتقال نور طبیعی به زیر زمین ها و کاهش میزان تبخیر آب اشاره کرد.
وی تصریح کرد: موضوع مورد بحث دیگر کاشت بعضی درختان حساسیت زا است که برای شهروندان مشکلاتی ایجاد کرده اند و باید در کاشت درختان به این موضوع توجه شود.
گفتنی است شهرداران مناطق و همچنین مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز در خصوص عملکرد حوزه تحت پوشش خود در زمینه توسعه فضای سبز گزارشی ارائه کردند.

در ادامه، دراستای لایحه شهرداری از آنجایی که بخشی از افراد از قلم افتادند مبلغی به جهت تقدیر از همکاران خدوم و تلاشکر مصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار