کمره ئی: دانش محتوایی، پداگوژی و فناوری سه ابزار مهم معلمان در شرایط کروناست

تهران (پانا) - علیرضا کمره ئی، معاون متوسطه شهر تهران و نماینده وزیر آموزش و پرورش جهت رسیدگی به نحوه بازگشایی مدارس شهر تهران در سال تحصیلی جاری در نشستی با موضوع پروژه بازگشایی مدارس شهر تهران که با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیر کل شهر تهران و شورای معاونان و مدیران مناطق نوزده گانه تشکیل شد با مدیران مناطق نوزده گانه شهر تهران از طریق ویدئو کنفرانس سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۱۶۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کمره ئی: دانش محتوایی، پداگوژی و فناوری سه ابزار مهم معلمان در شرایط کروناست

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با قدردانی از مدیرکل شهر تهران برای راهبری خوب مسایل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آقای فولادوند متعهدانه امور این شهر را پیش می برند. با توجه به انتظاراتی که از پایتخت می رود کار مدیریت شهر تهران سخت تر است و با دلسوزی خوب آقای فولادوند انجام می شود.
وی گفت: کانون اصلی کار، مدارس هستند و نتیجه کار در مدارس متبلور می شود. فرآیند یادگیری و یاددهی در مدرسه آغاز می شود و نمود بیشتری دارد. من احتمال می دهم شهر تهران با این تلاش نتیجه خوبی خواهد گرفت.
وی افزود: باتوجه به شرایط زیستی جدید و اقتضائاتی که کرونا دارد، زندگی را نسبت به گذشته متفاوت کرده است. شرایط زندگی بین قرمز و زرد و سفید متغیر است. اگر ما به دنبال کیفیت هستیم باید بدانیم این زیست بودم کاملا متوجه گذشته است و مدیری توانمند است که این اقتضائات را بداند و فضای مجازی و شرایط جدید را به خوبی بشناسد. مدارس در شاد و فضای مجازی بازگشایی می شود و باید با کیفیت باشد.
کمره ئی افزود: در سال گذشته شرایط غافلگیرانه کار ما را توجیه می کرد. آموزش ها در دنیا از این مهم متاثر شدند اما در سال تحصیلی جدید ما تجربه غنی گذشته را داریم و باید جدی بگیریم. اگر معلم و مدیر بداند اقتضائات کار در فضای جدید چیست، قطعا کار خود را بخوبی پیش می برد.
وی افزود: در این شرایط نیازمند ترکیب سه دانش هستیم. ابتدا دانش محتوایی، همانی که در گذشته داشتیم و منتقل می کردیم اما باید در قالب و شرایط جدید ارائه دهیم. در ارتباطات رو در رو به راحتی مسایل کتاب منتقل میشد. تولید محتوا برای ما یک اصل است و شرایط جدید ما را قانع کرده تا روش جدید ارائه دهیم.
کمره ئی افزود: دانش دوم پداگوژی است. درگذشته معلم ها نیاز داشتند اما امروز بیشتر نیاز دارند. اگر دانش پداگوژی و محتوایی ترکیب نشود اثر بخش نیست. دانش سوم، فناوری است و ترکیب این سه دانش اثر بخشی لازم را دارد.
وی گفت: مدیران مناطق وقتی موفق هستند که در راهبری نیروهای منطقه بتوانند این سه دانش را به خوبی یاد بگیرند و در غیر اینصورت ممکن است آموزش ها موثر نباشد و فاصله آموزشی اتفاق بیافتد.
کمره ئی گفت: تلاش برای توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان جهت کار کردن در فضای مجازی مهم است. اگر معلمان و مدیران مدارس چهار ابزار را بشناسند فضای مجازی مهیا برای آموزش است. این ابزارها دسترسی به منابع اطلاعاتی مانند موتورهای جستجو است.
وی افزود: آموزش معلمان انجام شده است که مربوط به شبکه شاد و آموزش عمومی است. ۹۶ساعت برای معلمان متوسطه آموزش در نظر گرفته ایم. بخشی مربوط به کار با ابزار فنی است. حال که نیاز مدیران و معلمان ما یادگیری نحوه کار با فضای مجازی است این فرصت ر ا مغتنم بشمارند. همه معلمان مجاب شوند که در این آموزش شرکت کنند و آموزش نشر مطالب ابزار دیگر است. معلمان خود باید بخواهند و برای آموزش اقدام کنند. امیدوارم تهران در این زمینه هم پیشتاز باشد و در آموزش ها شرکت کند.
وی در مورد شبکه شاد گفت: شاد در سال تحصیلی جدید ویژگی های جدیدی خواهد داشت. ما از بازخوردها اصلاحات را انجام می دادیم. اکنون شکل و فرم مناسب تر با قابلیت های جدید در آن ایجاد می شود که ضعف های گذشته را برطرف می کند. این مهم قدرت رقابت با سامانه های آموزش را دارد و در غیردولتی ها فضا را نبستیم و پلتفرم اختصاصی آموزش و پرورش شاد است اما بحث این است از همه ظرفیتها استفاده شود.
کمره ئی در پایان به نکات و سوالات مطرح شده از سوی مدیران مناطق پاسخ داد.

همچنین عباس سلطانیان، مدیرکل متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این نشست با اشاره برنامه ریزی های انجام شده برای بازگشایی مدارس گفت: با توجه به تجربیاتی که از اسفندماه تا پایان خرداد در سراسر کشور داشتیم، لازم بود که تمهیدات لازم برای بازگشایی زودهنگام مدارس اتخاذ شود.
وی افزود: گزارشی که توسط معاون آموزش متوسطه شهر تهران ارایه شد، نشان می دهد وفاق سازمانی خوبی در اداره کل شهر تهران وجود دارد و انشاله بازگشایی بخوبی انجام می شود. در حوزه ثبت نام دانش آموزان نسبت به آمار ثبت نام سال گذشته ۹۳درصد را شامل می شود.
سلطانیان گفت: ۷۷درصد از ثبت نام دانش آموزان پایه دهم انجام شده است. از این منظر شهر تهران استان پیش رو در امر ثبت نام است و افزایش سهم دانش آموزان هنرستانی قابل تامل است. همچنین ساماندهی نیروی انسانی و بررسی ورودی و خروجی ها و استمرار خدمت کارهای بسیار خوبی در شهر تهران انجام شده است.
سلطانیان افزود: ۵۵۸۷نفر در سطح استان کسری نیرو وجود دارد که از طریق حق التدریسی ها پر خواهد شد و باید در حوزه ستاد تخصیص نیرو و حمایت حدی داشته باشیم. ناگفته نماند در شهر تهران در موضوع توزیع کتب درسی کار بسیار خوبی انجام داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار