معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل شهرستانهای تهران :
استمرار فعالیت شبکه شاد پس از پایان سال تحصیلی به فعالیت حوزه پرورشی در این شبکه وابسته است
تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در ویدئو کنفرانسی که با محوریت اوقات فراغت با معاونین پرورشی مناطق ۲۱ گانه استان داشت بر لزوم تولید محتوای پرورشی جذاب و متنوع برای استمرار حضور مخاطبین در شبکه شاد تاکیدکرد.
سیدمجتبی هاشمی با بیان اینکه آموزش و پرورش در آموزش و سایر حوزهها وارد مراحل پایانی سال شدهاست و آزمونهای نهایی بهصورت حضوری و باتوجه به پروتکلها برگزار خواهد شد گفت: برخی مدارس بر اساس مصوبه به صورت محدود از شنبه برقرار خواهند بود.
او با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای ایجاد شبکه شاد بسیار تلاش کرد که این تلاشها به صورت تدریجی به نتیجه مطلوب خواهد رسید از راه اندازی فعالیتها درحوزهی پرورشی در این شبکه خبر داد و گفت: مجموعه پرورشی میتواند پس از پایان سال تحصیلی مخاطبین را در عضویت شبکه شاد نگه دارد که باید در زمینه تولید محتواهای بصری و جذاب تلاش کنیم.
معاون پرورشی و تربیتی اداره کل آموزش و پروش شهرستانهای تهران خاطرنشان کرد: این مسیر گریزناپذیر بوده و ما همیشه به عنوان یک نیاز ثانویه و فعالیت تکمیلی آنرا دنبال میکردیم ولی این شرایط باعث شد که وزارت آموزش و پرورش به صورت جدیتر آنرا دنبال کند.
مشکلات شبکه شاد به مرور رفع خواهندشد
هاشمی با اشاره به مشکلات شبکه شاد گفت: ما به صورت جمعی در حال کسب تجربه هستیم وزارت آموزش و پرورش هم همانند ما در مسیر تجربه است؛ چهارگام به عنوان استراتژی شبکه شاد معین شده است که استقرار شبکه با حداکثر ضریب نفوس و ارتقای کیفیت محتواهای بارگذاری شده از جمله آنهاست.
او از توسعه بر اساس نیازهای ساختاری و جامعه مخاطب به عنوان گام سوم یاد کرد و ادامه داد: ما در این مرحله در حال حرکت هستیم و سعی داریم که نیاز سنجی مخاطبان را به درستی انجام داده و امید است گام چهارم که استمرار حضور و فعالیت در این شبکه در طول سال تحصیلی است را با تولید محتوای مناسب و فضا سازی در اوقات فراغت به درستی برداریم.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تصریح کرد: بحث تولید محتوای الکترونیکی را به عنوان یکی از مهم ترین مسائل کاری رصد میکنیم و انتطار میرود که محتوای خوبی تولید شود که بخشی از آن را در اختیار وزارت آموزش و پرورش و شبکه های ملی قرار دهیم و بخشی به عنوان دستاورد منطقهای از طریق بارگذاری در کانال ترنم مهر در اختیار معاونین و مدیران مدارس قرار خواهد گرفت.
هاشمی از امکان اتصال مربیان پرورشی مدارس و مشاوران به دانشآموزان خبرداد و اظهار کرد: با توجه به اینکه در این شرایط مشاوره حضوری ممکن نیست، با مدیریت این ارتباط تلاش خواهیم کرد که از ظرفیت کانونهای یاریگران زندگی هم استفاده کنیم.
او با اشاره به لزوم مرور عملکرد و فعالیت خود در طی سال گذشته گفت: با نتایج حاصل از ارزیابیها برای امسال برنامه ریزی بهتری برای پایگاه ها خواهیم داشت و از آنجاکه شهرستانهای تهران امسال در حال تدوین اصول حاکم بر برنامههای اوقات فراغت است؛ اولین اصل استفاده حداکثری از امکانات داخل مجموعه آموزش و پرورش مثل بهره بردن از فضاهای کانونها، دارلقرآنها و هنرستانهای مناطق است.
هاشمی با اشاره به فعالیت گروه پرورشی استان در چهار پیامرسان داخلی برای جذب مخاطب به صورت کامل تصریح کرد: برنامهریزی درباره اوقات فراغت دانشآموزان صرفا کار آموزش و پرورش نیست و نهادهای بسیاری در این امر دخیل و مسئول هستند که باید در غنیسازی این اوقات توجه و همکاری کنند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت دیگر نهادهای فرهنگی اذعان داشت: وزارت ورزش و جوانان مسئولیت اصلی مدیریت اوقات فراغت را در سطح کشور بر عهده دارد و آموزش و پرورش به تنهایی متصدی این امر نیست.
ارسال دیدگاه