مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:
ارزیابی عملکرد به عنوان ابزار راهبردی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف است
اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ارزیابی عملکرد نه به عنوان یک فرآیند اداری بلکه به عنوان ابزاری راهبردی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف باید مورد توجه قرار گیرد.

کلاماله صفری در کارگاه توانمندسازی کارشناسان ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان اردبیل که در خانه معلم اردبیل برگزار شد با اشاره به نقش کلیدی کارشناسان ارزیابی عملکرد در بهبود نظام آموزشی، گفت: ما در آموزش و پرورش استان اردبیل، به دنبال ایجاد تحولی پایدار و همه جانبه هستیم. این تحول تنها با مشارکت فعال و آگاهانه تمامی کارشناسان و مدیران آموزشی محقق می شود. ارزیابی عملکرد، نه به عنوان یک فرآیند اداری، بلکه به عنوان ابزاری راهبردی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف، باید مورد توجه قرار گیرد.شما کارشناسان ارزیابی شما ،به عنوان بازوان توانمند این نظام، مسئولیت خطیری در شناسایی چالش ها و ارائه راهکارهای عملیاتی دارید.
وی تأکید کرد: امروز، آموزش و پرورش در عصر تحولات سریع فناوری و تغییرات اجتماعی، نیازمند نگاهی نو و رویکردی پویا است. ارزیابی عملکرد باید به گونه ای طراحی شود که نه تنها به ارزیابی کمی فعالیت ها بپردازد، بلکه کیفیت و اثربخشی برنامه ها را نیز بسنجد. این امر مستلزم آن است که کارشناسان ارزیابی، با آخرین روشها و ابزارهای علمی آشنا باشند و از آنها بهره ببرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما در استان اردبیل، با توجه به ظرفیت های بالای فرهنگی و آموزشی، می توانیم الگویی موفق در حوزه ارزیابی عملکرد ارائه دهیم. این کارگاه، فرصتی است تا با تبادل تجربیات و دانش، به یک فهم مشترک از اهداف و روشهای ارزیابی برسیم و با همدلی و همکاری، گام های مؤثری در جهت ارتقای کیفیت آموزش و پرورش برداریم.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با بیان اهمیت نقش کارشناسان ارزیابی در بهبود فرآیندهای آموزشی، اظهار کرد: ارزیابی عملکرد، قلب تپنده نظام آموزشی است. این فرآیند به ما کمک می کند تا با شناخت دقیق از عملکرد نواحی و مناطق آموزشی، برنامه ریزی های دقیق تر و هدفمند تری داشته باشیم. کارشناسان ارزیابی، به عنوان بازوان اجرایی این نظام، نقش کلیدی در شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارائه راهکار های عملیاتی ایفا می کنند.
محمود فلاح افزود: ما در اداره ارزیابی و عملکرد استان، همواره تلاش کرده ایم تا با به روز رسانی روش ها و ابزارهای ارزیابی، به شاخص های دقیق تر و واقع بینانه تری دست یابیم. این کارگاه نیز با همین هدف طراحی شده است تا کارشناسان ارزیابی بتوانند با آخرین روش ها و استانداردهای ارزیابی آشنا شوند و از آنها در راستای بهبود عملکرد آموزشی استفاده کنند.
ارسال دیدگاه