مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

نقش مدارس سمپاد در تربیت نیروی انسانی متعهد به جامعه بیش از پیش نمایان است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نقش مدارس سمپاد نه‌‌تنها در آموزش بلکه در تربیت نیروی انسانی خلاق، نوآور و متعهد به جامعه، بیش از پیش نمایان است.

کد مطلب: ۱۵۳۶۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نقش مدارس سمپاد در تربیت نیروی انسانی متعهد به جامعه بیش از پیش نمایان است

کلام‌اله صفری در همایش مدیران و معاونین مدارس سمپاد استان که در دبیرستان متوسطه دوم فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه ۲ اردبیل برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت مدارس سمپاد، اظهار کرد: این مدارس با بهره‌گیری از دانش تخصصی و مدیریت کارآمد، وظیفه دارند استعدادهای درخشان دانش‌آموزان را در مسیر صحیح هدایت کنند. موفقیت در این مسیر، مستلزم تعامل مؤثر میان مدیران، معلمان و خانواده‌ها است.

وی افزود: با توجه به تغییرات سریع در حوزه علم و فناوری، نقش مدارس سمپاد نه‌‌تنها در آموزش بلکه در تربیت نیروی انسانی خلاق، نوآور و متعهد به جامعه بیش از پیش نمایان است. از این رو، مدیران و معاونین این مدارس باید با استفاده از برنامه‌‌ریزی‌های مدون و علمی به ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی اهتمام ورزند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌‌های آموزشی، بهبود کیفیت منابع انسانی و گسترش برنامه‌های پژوهشی در مدارس سمپاد گفت: برای رسیدن به اهداف والای نظام آموزشی، ضروری است که به ارتقای مهارت‌‌های مدیریتی، استفاده از روش‌‌های نوین تدریس و به‌کارگیری فناوری‌های آموزشی، توجه ویژه‌ای شود. حمایت از دانش‌آموزان مستعد، نه‌تنها در راستای تحقق عدالت آموزشی است بلکه سرمایه‌گذاری ارزشمند برای آینده کشور به شمار می‌آید.

صفری با قدردانی از تلاش‌های مدیران و معلمان مدارس سمپاد، بر ضرورت هم‌‌افزایی بیشتر و بهره‌گیری از تجربیات مشترک تأکید کرد و اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های همه‌جانبه، استان اردبیل به الگویی موفق در حوزه پرورش استعدادهای برتر تبدیل شود.

غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، بر اهمیت گرامیداشت این ایام و توجه به ارزش‌های انقلاب در مدارس تأکید کرد و گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای تقویت هویت دینی و ملی دانش‌آموزان است.

حضوری با اشاره به نقش مهم مدارس در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خواستار تقویت برنامه‌های تربیتی و مشاوره‌ای در مدارس شد و تصریح کرد: تکمیل سامانه رصد و پایش مدارس و انجام آزمون‌های مشاوره‌ای و ارائه مشاوره‌های هدفمند فردی و گروهی، یکی از راهکارهای اصلی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور، بر ضرورت توجه به اهداف و چشم‌اندازهای این سند تأکید کرد و گفت: حیات طیبه به‌عنوان یک مفهوم اساسی در سند تحول بنیادین باید در تمام فعالیت‌های تربیتی مدارس مورد توجه قرار گیرد.

حضوری همچنین به معرفی خط تلفنی ۱۵۷۰ و نقش آن در ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان و خانواده‌ها پرداخت و افزود: این خط تلفن به‌عنوان یک ابزار حمایتی، زمینه ارتباط آسان و مشاوره تخصصی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

منبع : آموزش وپرورش اردبیل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار