مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:
برگزاری کارگاههای آموزشی در راستای اجرای طرح «نماد» به منظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است
اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی در راستای اجرای طرح «نماد» نشاندهنده توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.
کلاماله صفری در دومین جلسه (وبینار) نظام مراقبت آسیبهای اجتماعی دانشآموزان (نماد) که با حضور روسای نواحی و مناطق، مدیران مدارس، مشاوران، نمایندگان انجمن اولیا و مربیان و روحانیون طرح امین در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار شد، گفت: طرح «نماد» به عنوان نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان، مجموعهای از خدمات و برنامههای نظاممند از جمله آموزش، غربالگری، توانمندسازی و حمایتهای روانی - اجتماعی را به منظور مراقبت از دانشآموزان در برابر رفتارهای پرخطر ارائه میدهد.
وی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، کارگاههای آموزشی متعددی برای توانمندسازی مدیران، معاونان پرورشی و مشاوران مدارس برگزار شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ضمن تاکید بر اهمیت شناسایی دانشآموزانی که آسیبهای اجتماعی دیده یا در معرض آن هستند، افزود: مدیران مدارس باید با همکاری معلمان با صبر و حوصله بیشتری با این دانشآموزان برخورد کنند.
صفری با اشاره به ضرورت آشنایی مدیران مدارس با سامانه نماد و گفتمانسازی آن در مدارس گفت: برگزاری نشستها و کارگاههای آموزشی در راستای اجرای طرح نماد، نشاندهنده توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی در بین دانشآموزان است.
وی اظهار کرد: مسئولیت پیگیری امور مربوط به نماد از جمله برگزاری جلسات و نشستهای توجیهی و تبیینی با حضور کلیه عوامل مرتبط با این طرح به عهده رؤسای نواحی و مناطق و مدیران مدارس بوده و باید با برنامهریزیهای منظم و در طول سال نسبت به اجرای مفاد بخشنامههای ارسالی، همت گماشت.
غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز از اهتمام وزارت آموزش و پرورش در خصوص طرح نماد خبر داد و افزود: هر هفته ۲ ساعت وبینار با حضور وزیر آموزش و پرورش و شورای معاونین وزیر و نیز ادارات کل در خصوص نظام مراقبت از آسیبهای اجتماعی دانشآموزان برگزار و روند اقدامات نواحی و مناطق و مدارس مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.
حضوری همچنین در خصوص نحوه اجرای بخشنامههای ارسالی به نواحی و مناطق و مدارس، مطالبی عنوان کرد.
ارسال دیدگاه