مشاور وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین به دنبال تربیت دانش‌آموزان مهارت‌محور است

اردبیل (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین به دنبال تربیت دانش‌آموزان مهارت‌محور در قالب ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۱۵۱۰۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین به دنبال تربیت دانش‌آموزان مهارت‌محور است

به گزارش پانا به نقل از اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل؛ محمدرضا مسیب‌زاده در همایش انجمن اولیا و مربیان مدارس اردبیل در محل کانون فرهنگی و تربیتی شهید رجایی گفت: آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین به دنبال این است که دانش‌آموزان را تربیت کند که بتوانند مهارت‌های زندگی را در قالب 6 ساحت مندرج در سند محقق کنند.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین کار اولیا توجه به دانش‌آموزان و مشارکت دادن آن‌ها در امور جاری زندگی است و صِرف کنترل رفتار بچه‌ها کارساز نخواهد بود.

مشاور وزیر و دبیر کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور با اشاره به 4 اصل در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: محوریت مدرسه به عنوان اولین اصل مورد توجه بوده به‌طوری که موضوع اصلی نظام تعلیم و تربیت، مدرسه و کلاس درس و معلمان و اولیا است.

مسیب‌زاده ادامه داد: اصل دوم، فراگیری فعالیت‌ها در عین اثربخشی است و ما مسئول تعلیم و تربیت تمام فرزندان این مرز و بوم هستیم و لازم است ضمن فراگیری و عمومیت بخشیدن به برنامه‌ها و فعالیت‌ها به دنبال اثربخش کردن آن‌ها نیز باشیم.

وی افزود: اصل بعدی، مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی است و لازم است در تمام فعالیت‌های مدارس، کار را تا جایی که ممکن است به خود دانش‌آموزان واگذار کنیم و قطعا در این مسیر به نتایج بهتری خواهیم رسید.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل ارزشی بودن کار گروهی در مقابل کار انفرادی نیز چهارمین اصل بوده و این موضوع ما را به اهمیت کار گروهی در فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و علمی و ورزشی و... رهنمون خواهد ساخت.

مسیب‌زاده با بیان اینکه بدون حضور و مشارکت اولیا، کارهای تربیتی و آموزشی مدارس به ثمر نخواهد نشست، افزود: حضور اولیا در برنامه‌های مختلف مدارس ضروری بوده و نشان‌دهنده اهمیت دادن آن‌ها به سرنوشت بچه‌ها است.

کلام‌اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این همایش اظهار کرد: بدون توجه به نقش اولیا و عدم مشارکت آن‌ها در مدیریت مدارس، هیچ توفیقی نصیب تعلیم و تربیت نخواهد شد.

صفری افزود: هفته پیوند اولیا و مربیان، فرصت مغتنمی است تا بر اساس سند تحول بنیادین، یکی از اساسی‌ترین ارکان مدرسه یعنی انجمن اولیا را تقویت کرده و نقش بیشتر و پررنگ‌تری به آن‌ها بسپاریم.

غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز ضمن تاکید بر لزوم توجه به بحران‌های هویتی و اعتقادی دانش‌آموزان اظهار کرد: معلمان و مربیان تربیتی در این زمینه باید به توانمندسازی و تحقق استعدادها، شناسایی و تقویت آن‌ها توجه کنند.

حضوری، پاسخگویی به تنوع نیازهای دانش‌آموزان و همچنین گوش دادن به صدای دانش‌آموزان را مهم و ضروری بر شمرد و گفت: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور باید در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مشارکت داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، 4 اصل فراگیری، اثربخشی، مدرسه‌محوری، مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی را در تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان مهم دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار