رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

معنای اثرگذاری دانش‌آموزان سمپادی، تشکیل یک تمدن ایرانی و اسلامی است

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: معنای اثرگذاری دانش‌آموزان سمپادی، تشکیل یک تمدن ایرانی و اسلامی است که حرکت به سوی حقیقت را ترویج می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۹۴۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
معنای اثرگذاری دانش‌آموزان سمپادی، تشکیل یک تمدن ایرانی و اسلامی است

الهام یاوری در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: امروز در میانه یک جنگ واقعی و ترکیبی و شناختی واقع شده‌ایم به‌طوری که غرب در حال سوق دادن انسان به سمت و سوی فرهنگ غربی بوده و فقط نگاه مادی و نفع‌طلبی را تبلیغ می‌کند.

وی افزود: دنیا به یک بحران جدی رسیده و در مقابل آن حقیقت‌گرایی انقلاب اسلامی، قد علم کرده و به همین جهت دنیای غرب به شدت با اسلام و انقلاب مخالف است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: معنای اثرگذاری دانش‌آموزان سمپادی، تشکیل یک تمدن ایرانی و اسلامی است که حرکت به سوی حقیقت را ترویج می‌کند.

یاوری خاطرنشان کرد: برای نیل به این اهداف و آرمان‌ها تربیت تمام‌ساحتی مد نظر بوده و هر ساله برنامه‌های بی‌شمار تربیتی و ورزشی و... برای دانش‌آموزان طراحی و اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌ها در استان‌ها، آشنایی دانش‌آموزان با آداب، رسوم و فرهنگ اقوام مختلف بوده و باعث افزایش انسجام و وفاق ملی خواهد شد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با  اشاره به آزمون ورودی مدارس سمپاد گفت: به منظور بهره‌مندی همه دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم برای تحصیل در مدارس تیزهوشان، همه‌ساله مدل طراحی سوالات تغییر می‌کند تا پیش‌بینی‌پذیر بودن سؤالات از بین رفته و استعدادهای واقعی کشف و شناسایی شوند.

یاوری بیان کرد: آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه، موظف به بازطراحی ساختار اداری خود شده و بدین ترتیب برخی از مشکلات پست‌های اداری مربوطه حل خواهد شد.

وی با اشاره به ۴ رکن مهم برای تربیت دانش‌آموزان سالم از جهت آموزشی و تربیتی گفت: احترام و تکریم دانش‌آموزان، تقویت عقل و قدرت تحلیل آن‌ها، دادن اطلاعات برای تصمیم‌گیری و به‌کارگیری بچه‌ها با دادن مسئولیت در این زمینه، مهم و اثرگذار است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان همچنین  در جریان سفر به اردبیل ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل به بیان اهم ماموریت‌ها و عملکرد سازمان ملی استعدادهای درخشان پرداخت.

در این دیدار، آیت‌الله سیدحسن عاملی ضمن تقدیر از حضور مسئولان آموزش و پرورش، تلاش در برپایی عدالت آموزشی را از کارهای برجسته دولت رئیس جمهور شهید، حضرت آیت‌الله رئیسی برشمرد.

وی همچنین از تلاش‌های انجام‌شده در آموزش و پرورش این استان تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار