معاون استاندار اردبیل:
همکاری خانوادهها با آموزش و پرورش برای رفع دغدغههای اجتماعی دانشآموزان موثر است
اردبیل (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تعامل گسترده آموزش و پرورش و خانوادهها میتواند در راستای رفع دغدغههای دانشآموزان و آسیبهای اجتماعی مؤثر باشد.
رضا قاسمیان در نشست شورای اجتماعی استان اردبیل که با محوریت نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان (نماد) برگزار شد، اظهار کرد: کلیه دانشآموزان چه سالم و چه در معرض خطر یا آسیبدیده تحت پوشش برنامه نظام مراقبت اجتماعی هستند و در فرآیندهای مختلف آن خدمات دریافت میکنند.
وی تصریح کرد: بررسی نظاممسائل آسیبهای اجتماعی حوزه دانشآموزی این واقعیت را نشان میدهد که اغلب علل شیوع و بروز آن خارج از محیط مدرسه بهویژه در خانواده و شیوههای فرزندپروری و ارتباطی حاکم بر آن بوده که نیازمند توجه ویژه و تخصصی متناسب با موقعیتهای بومی و محلی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، پیگیری فرآیندهای علمی و تخصصی در ارائه بستههای حمایتی را یادآور شد و گفت: هرگونه اقدام غیرعلمی و غیرتخصصی در این حوزه با توجه به ماهیت موضوع نه تنها اثربخش نخواهد بود بلکه ممکن است که مخاطب را در مسیر غیرصحیح هدایت و موجب خسران جبرانناپذیر شود که همه ما وظیفه داریم از سرمایههای انسانی و اجتماعی خود صیانت کنیم.
قاسمیان با اشاره به نقش آسیبشناسی و پشتیبانی علمی دانشگاهها و مراکز علمی استان در نماد با استفاده از ظرفیت اساتید ذیربط و نیز پایاننامههای تحصیلات تکمیلی از همه اعضای ائتلاف نماد خواست تا نگاه فوریتی و اورژانسی به موضوع داشته باشند.
وی افزود: باید با همکاری نزدیک با آموزش و پرورش در حل مشکلات ارجاعات انجام شده جلسه تخصصی با دعوت از کارشناسان آموزش و پرورش تشکیل و به صورت ویژه، نظام مسائل مشترک و نیازمندیهای بین دستگاهی را در این جلسات بررسی و تصمیمات لازم را در قالب تفاهمنامه اتخاذ کنید.
در ادامه این نشست، گزارشی از فرآیند نماد و نتایج غربالگری، اولویتها و عملکردها و نیز انتظارات از شورای اجتماعی استان توسط غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان ارائه و همچنین ۲ نفر از نمایندگان تشکلهای دانشآموزی از جمله یکی از خواهران عضو سازمان دانشآموزی و دانشآموزخبرنگار پانا استان نظرات خود را در رابطه با برنامه نظام مراقبت اجتماعی ارائه کردند.
ارسال دیدگاه