استاندار اردبیل:

ارتقای نقش تربیتی و اجتماعی مدارس باید در اولویت قرار گیرد

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: ارتقای نقش تربیتی و اجتماعی مدارس در قالب برنامه نظام مراقبت اجتماعی (نماد) باید در اولویت قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای نقش تربیتی و اجتماعی مدارس  باید در اولویت قرار گیرد

به گزارش پانا و به نقل از اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل؛ سیدحامد عاملی در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش این استان گفت: هزینه آسیب‌های اجتماعی، رشد و توسعه جامعه را کند و خسارت جبران‌ناپذیری برای ملت‌ها وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی، بخشی از حلقه فقر اجتماعی جوامع بوده و کمک و همکاری کلیه نهادهای اجتماعی و حاکمیتی به آموزش  و پرورش در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، امری حیاتی و ضرورت امروز و فردای کشور است.

عاملی با اشاره به اینکه نباید نگاه صِرف اخلاقی و تربیتی به آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانش‌آموزی داشته باشیم، افزود: آسیب‌های اجتماعی، مساله‌ای چندوجهی بوده و ساختارهای اجتماعی را از ابعاد مختلف درگیر خود می‌کند و در نتیجه، هزینه‌های گزافی را در حوزه منابع انسانی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تحمیل جامه می‌کند.

استاندار اردبیل ادامه داد :کنترل، کاهش و درمان آسیب های اجتماعی به‌ویژه در سنین دانش آموزی مورد تاکید و مطالبه بوده و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها به‌ویژه فرمانداران تابعه باید پای کار و همراه آموزش و پرورش باشند.

غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان نیز در این نشست با ارائه گزارش از روند اجرایی برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) در استان از پوشش ۷۸ هزار نفر از دانش‌آموزان در برنامه غربالگری نماد، شروع مصاحبه تشخیصی و ارجاع دانش‌آموزان نیازمند به خدمات تخصصی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار