مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل:

طرح «نماد» بستری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی است

اردبیل (پانا) - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در چارچوب همکاری‌های نظام‌یافته برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۴۹۱۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح «نماد» بستری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی است

به گزارش اداره کل آمورزش و پرورش استان اردبیل؛ رضوان باقلاچی در نشست اندیشه‌ورزی امور اجتماعی و فرهنگی در محل خانه یاریگران این استان، صیانت از سلامت دانش‌آموزان را در ابعاد مختلف جسمانی، روانی و اجتماعی، سرمایه‌گذاری پایدار برای رشد و توسعه کشور عنوان کرد و افزود: همه اعضای سند ائتلاف نماد باید ظرفیت‌های خود جهت برنامه مراقبتی و محافظتی را با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

وی کمک به حل مشکل دانش‌آموزان در معرض خطر و آسیب‌دیده شناسایی‌شده از طریق سامانه «نماد» و غربالگری مشاوران را حائز اهمیت بالا دانست و گفت:  بدون انجام این مرحله، فرآیند نماد نتیجه مطلوب نخواهد داشت. بنابراین همه اعضای سند ائتلاف باید نهایت تلاش خود را جهت پاسخ‌دهی به‌موقع و ارائه خدمات تغریف‌شده به دانش‌آموزان معرفی‌شده از طرف آموزش و پرورش انجام دهند.

محمود مشکی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل نیز توجه به مدارس با توجه به ویژگی منحصر به فرد آن جهت توسعه و تعمیق خدمات پیشگیری و مداخلات به‌هنگام در فوریت‌های روانی، اجتماعی را راهبردی اثربخش در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی توصیف کرد و از اعضای هیئت اندیشه‌ورزی اجتماعی و فرهنگی استان خواست تا در جهت تقویت برنامه‌های کنترل آسیب‌های اجتماعی یاریگر آموزش و پرورش باشند.

در این نشست، گزارشی از روند اجرایی برنامه نماد و نتایج حاصل از غربالگری دانش‌آموزان استان توسط نادر صاحب، مسئول اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش وپرورش استان ارائه و چالش‌ها و ظرفیت‌های موجود تبیین شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار