آیین آغاز عملیات اجرایی ۵ باب مدرسه ۱۵ کلاسه در شهرستان اردبیل برگزار شد

اردبیل (پانا) - طی آیینی، عملیات احداث همزمان 5 باب مدرسه ۱۵ کلاسه شهرستان اردبیل با مجموع ۷۵ کلاس درس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۸۱۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین آغاز عملیات اجرایی ۵ باب مدرسه ۱۵ کلاسه در شهرستان اردبیل برگزار شد

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در این مراسم با اشاره به کمبود فضای آموزشی در 5 شهرستان این استان به‌ویژه در شهر اردبیل گفت: شهر اردبیل به لحاظ سرانه فضای آموزشی، کمترین میزان سرانه را در سطح استان دارد.

وی، تامین و جبران کمبود فضای آموزشی در استان اردبیل را مساله‌ای بسیار مهم در روند توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان عنوان کرد وافزود: محرومیت شهر اردبیل در فضاهای آموزشی از تمامی شهرستان‌های استان بسیار بالاتر است.

استاندار اردبیل بیان کرد: برای جبران کمبود فضای آموزشی در سطح استان، برنامه اجرایی لازم تدوین شده که بر اساس آن ۲ هزار کلاس درس جدید با کمک خیرین و منابع دولتی در سریع‌ترین زمان ممکن احداث شده و این کمبود جبران خواهد شد.

عاملی ادامه داد: قبل از عید، عملیات احداث 5 مدرسه برای تامین کمبود فضای آموزشی در شهرستان اردبیل شروع شد و امروز هم اجرا و احداث 5 واحد آموزشی با ۷۵ کلاس درس آغاز شد.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در هفته‌های آتی عملیات احداث ۲۲۰ کلاس دیگر نیز از محل اعتبارات طرح مولدسازی املاک و اموال آموزش و پرورش آغاز خواهد شد تا در شهرهای بحرانی استان اردبیل، کمبود فضای آموزشی جبران شود.

بهزاد محمدی‌خلفلو، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به آغاز نهضت مدرسه‌سازی و جبران کمبود فضاهای آموزشی در استان به همت دولت و با مشارکت خیرین گفت: این استان برای رسیدن به میانگین فضای آموزشی کشور نیازمند احداث ۲ هزار کلاس درس جدید است.

وی بر ضرورت تامین کمبود فضای آموزشی استان تاکید کرد و افزود: بر اساس برنامه تدوین‌شده ۵۰۰ کلاس درس از این ۲ هزار کلاس درس مورد نیاز با تامین اعتبار دولتی از محل منابع اعتبارات ملی و استانی در مدت 3 سال احداث می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به توافق اولیه برای احداث ۵۰۰ کلاس دیگر مورد نیاز استان اردبیل از محل اقدام خیرخواهانه خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد: مقدمات ساخت ۱۰۰ کلاس درس توسط خیرین طی در سال جاری فراهم شده است.

جواد قرآن‌نویس، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز با اشاره به کمبود سرانه فضای آموزشی در 4 شهرستان استان اردبیل بیان کرد: احداث ۲ هزار کلاس درس برای استان اردبیل در 3 سال آینده برنامه‌ریزی شده که مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، احداث یک هزار کلاس درس را متقبل شده است.

کلام‌‌اله صفری، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اردبیل نیز با بیان اینکه روزانه 8 مدرسه در کشور افتتاح می‌شود، بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی در این استان تاکید کرد.

وی افزود: در برنامه‌های تدوین‌شده، توسعه هنرستان‌ها، افزایش فضاهای ورزشی و احداث اردوگاه‌ها در سطح استان در اولویت قرار گرفته که در آینده شاهد تحول در این حوزه‌ها خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار