معاون استاندار اردبیل خبر داد؛

احداث 2 هزار کلاس درس در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت با احداث 2 هزار کلاس درس در اردبیل تا حد امکان، مشکل سرانه فضای آموزشی در این استان برطرف خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
احداث 2 هزار کلاس درس در استان اردبیل

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل؛ در ایام سالروز ازدواج حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، مدرسه ۶ کلاسه شهید غفاری روستای نوران اردبیل با حضور معاون امور عمرانی استاندار اردبیل، فرماندار اردبیل، مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش‌وپرورش استان اردبیل افتتاح شد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در آیین افتتاحیه این واحد آموزشی اظهار کرد: استان اردبیل از نظر سرانه فضای آموزشی دچار کمبودهایی است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، بحث فضای آموزشی در اولویت قرار دارد.

میرجعفریان افزود: برخی از شهرستان‌های استان، سرانه فضای آموزشی کمتر از چهار مترمربع را دارند که از میانگین و استاندارد کشوری بسیار پایین است.

وی در خصوص سند تحول مدرسه‌سازی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرار بر احداث 2 هزار کلاس درس در سطح استان شده تا مشکل سرانه فضای آموزشی تاحد امکان برطرف شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: در سال گذشته آیین احداث ۵ مدرسه با ۷۵ کلاس درس شروع شد و در سال جاری نیز قرار بر احداث ۵ مدرسه در شهرستان اردبیل شده است.

بهزاد محمدی خلفلو، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز گفت: مدرسه افتتاحی فوق با ۶ کلاس درس در زیربنای ۳۹۷ مترمربع با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال تحویل دانش‌آموزان عزیز می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص افتتاح یا شروع احداث یک مدرسه در هر هفته انجام شده است، تصریح کرد: مدرسه شهید غفاری روستای نوران، چهارمین مدرسه از این سلسله مدارس است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در خصوص طرح شهید پناهی گفت: در این طرح قرار بر برچیدن مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز بود که به لطف خدا و همت دولت سیزدهم این طرح تا مهرماه سال جاری در سطح استان به اتمام می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار