معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل:

سبک تربیتی اسلام تنها سبک منطبق با فطرت انسان است

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و‌‌ پرورش استان اردبیل گفت: با وجود تنوع سبک‌های تربیتی در دنیا تنها سبک تربیتی اسلام، منحصربه‌فردترین و تنها سبک منطبق با فطرت انسان‌ها در عالم هستی است.

کد مطلب: ۱۴۷۵۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
سبک تربیتی اسلام تنها سبک منطبق با فطرت انسان است

محمود مشکی در همایش علمی - آموزشی «تربیت در فرهنگ رضوی» که به مناسبت دهه کرامت با حضور مربیان امور تربیتی و مشاوران مدارس نواحی یک و ۲ اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تنوع سبک‌های تربیتی در دنیا تنها سبک تربیتی اسلام، منحصربه‌فردترین و تنها سبک منطبق با فطرت انسان‌ها در عالم هستی است.

مشکی خاطرنشان کرد: در کلام الهی و سیره تربیتی ائمه معصومین(ع) مفاهیم مرتبط با اهمیت و جایگاه تربیت، اصول و مبنای تربیت فرزندان و اعتدال تربیتی در قالب تمثیل‌ها، استعارات، داستان‌ها، الگوها و روش‌ها به خوبی مشهود بوده و این ظرفیت بزرگ تربیتی همواره به مثابه چراغی روشنگر پیش روی مربیان و متربیان قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت تجربه‌نگاری در حوزه تعلیم و تربیت گفت: رویداد «الف تا» فرصت و ظرفیت خوبی است که فرهنگیان استان در حوزه آموزشی، تربیتی و مشاوره‌ای، تجربیات ارزنده خود را ثبت و در اختیار سایر همکاران قرار دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و‌‌ پرورش استان اردبیل افزود: گاهی یک تجربه موفق می‌تواند مسیر موفقی را پیش رو قرار دهد یا از یک مسیر غلط تربیتی جلوگیری کند که در هر 2 مورد، سرمایه‌های انسانی و مادی تعلیم و تربیت نفع خواهد برد.

مشکی بیان کرد: فرهنگیان استان تا ۳۱ اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به تارنمای alefta.ir تجربیات تحول‌آفرین خود را ثبت کنند.

حجت‌الاسلام محمدباقر غلامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردبیل نیز با اشاره به موضوع تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی اظهار کرد: نقش الگوی ائمه معصومین(س) به دلیل اتصال به منبع عظیم کلام الهی همواره تازه، به‌روز و دارای طراوت خاص است.

حجت‌الاسلام غلامی، مخاطب‌شناسی، شناخت نیازهای ذاتی و اکتسابی متربیان در کنار علم به مهارت‌های ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان را 2 کلیدواژه موفقیت مربیان در تربیت دانست.

وی افزود: این 2 موضوع در شیوه و اسلوب تربیتی ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) کاملاً مشهود است و سیره تربیتی آن حضرت مبتنی بر نیاز جامعه و مخاطبان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار