مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان:

سال گذشته یک میلیارد ریال کتاب دراختیار کتاب خانه های عمومی و متقاضیان قرار گرفت

خبرگزاری پانا: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان گفت: در سال گذشته مبلغ یک میلیارد ریال کتاب در قالب طرح کتاب من در سطح استان همدان خریداری و دراختیار کتاب خانه های عمومی و متقاضیان قرار داده شد.

کد مطلب: ۹۰۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ارشاد استعدادی در جلسه مشترک انجمن مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های نهاوند افزود: طرح کتاب من در راستای ایجاد عدالت و تسهیل در مطالعه کتاب و همچنین غنی سازی کتابخانه ها به اجرا در آمد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

وی افزود: این طرح می تواند عدالت در مطالعه را از طریق تهیه کتب نایاب برای افراد ایجاد کرده و همچنین کتابخانه ها را غنی سازد.

استعدادی با بیان اینکه در حال حاضر 750 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان موجود است اضافه کرد: میزان کتب موجود در استان به ازاء هر یک صد نفر باسواد 45 جلد می باشد و 76 باب کتابخانه نیز به صورت نهادی و مشارکتی با 60 هزار عضو در استان فعال است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان افزود: در حال حاضر پنج کتابخانه عمومی در سطح استان در حال ساخت می باشد و مقدمات ایجاد و افتتاح پنج کتابخانه مشارکتی نیزفراهم شده که با بهره برداری از آنها وضعیت سرانه مطالع استان به حد مطلوب خواهد رسید.

وی از آمادگی این اداره کل برای راه اندازی کتابخانه سیار در سطح شهرستانها خبر داد و افزود: برای راه اندازی کتابخانه سیار آمادگی تامین کتابها و همچنین نیروی انسانی مورد نیاز را داریم و فرمانداری شهرستان فقط اتوبوس لازم را تهیه کند.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز در این جلسه، گفت: کتابخوانی در سطح جامعه باید به یک فرهنگی تبدیل شود زیرا اگر مردم به مطالعه عادت کنند بسیاری از مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

وی افزود: شهرستان نهاوند دارای شخصیتهای بزرگ فرهنگی است که این مساله یک ظرفیت مناسب برای فرهنگ سازی جهت ورود مطالعه به زندگی افراد می باشد.

وی با پیشنهاد ایجاد ایستگاه های مطالعه در سطح شهر نهاوند افزود: به منظور گسترش فرهنگ مطالعه لازم است از سوی انجمن کتابخانه های عمومی چند مکان مانند مطب پزشکان، پارکهای عمومی و سالنهای ورزشی به کتابخانه تجهیز شوند تا اهتمام به کتابخوانی بیشتر شود.

فرماندار شهرستان نهاوند همچنین توجه به آموزش و پرورش را برای نهادینه سازی فرهنگ مطالعه ضروری خواند و افزود: برای فرهنگ سازی لازم است که بچه ها را از کودکی با مطالعه آشنا ساخت و انجام این کار از طریق آموزش و پرورش امکان پذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار