شهردار مشهد:

بناهای قدیمی مشهد نیازمند نوسازی است

خبر گزاری پانا: شهردار مشهد گفت: بناهای قدیمی برای حفظ و نگهداری نیازمند نوسازی و مرمت هستند.

کد مطلب: ۹۰۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پانا، سید محمد پژمان در دیدار جمعی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی افزود: متأسفانه ساختمان‌های شهر مشهد با معماری فاخر ساخته نمی شود و ساختمان‌های قدیمی موجود نیاز به بازسازی و مرمت بنا دارد.

وی تصریح كرد: در ساخت و سازها بایستی از كپی كردن ساختمان‌های كشورهای غربی پرهیز كنیم و آنچه كه می‌سازیم با الگوی معماری ایرانی و اسلامی مطابقت داشته باشد.

وی خواستار گذاشتن اهرم‌هایی برای نماسازی و ابزارهای قانون برای اجرای نما قبل از خاتمه پروژه ها شد.

به گفته وی، اگر نماهای ساختمان در چارچوب درست علمی و بومی ساخته شود، مسلماً نماها شخصیت شهر را عوض و زیبا خواهد كرد.

مهندس پژمان وحدت، همدلی، صمیمیت و همكاری دستگاههای اجرائی و مردم را رمز پیشرفت طرح‌های شهرداری در عمران شهر مشهد دانست.

شهردار مشهد اظهار داشت: حق مردم میدانیم كه در مقام مقایسه با دیگر شهرهای كشور بگویند، شهر ما تمیز و آبرومند است. ما می‌خواهیم ممتاز بمانیم و افتخارمان بر این است كه تمامی شهر خوب باشد.

مهندس پژمان ادامه داد: دولت در سال گذشته در تنگناهای شدیدی قرار داشت و شهرداری مشهد بدون حضور دولت طرح های بزرگ و كوچك را در تمامی مناطق شهری به اجراء درآورد.

وی گفت: شهرداری با خرید دو دستگاه TBM خط دو قطار شهری مشهد به طول 14 كیلومتر و با اعتباری حدود هفت هزار میلیارد آغاز به كار كرده است، كه بحمدا... این پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر 3600 متر از مسیر خط دو قطار شهری مشهد حفاری شده كه اجرای آن از مسیر بولوار طبرسی، راه آهن، میدان سعدی، میدان شریعتی، كوهسنگی و میدان جام عسل خواهد بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هم در این جلسه از خدمات ارزنده و ماندگار جناب آقای مهندس پژمان در اجرای پروژه های عمرانی شهر مشهد مقدس تقدیر كرد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: مدیریت شما در زیبا سازی و عمران شهر مشهد باعث شد كه این شهر به عنوان یكی از زیباترین كلانشهرهای مهم جهان مطرح شود.

وی ادامه داد: همواره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در كنار شما همكاری بسیار خوبی را با شهرداری داشته است.

وی اظهار کرد: دبیرخانه سیما و منظر در این سازمان با همكاری شهرداری مشهد تأسیس شده و امیدواریم در امسال توجه ویژه‌ای به نماهای شهری انجام شود.

محمدرضا رئیسی مشاور عالی و عضو هیئت مدیره سازمان هم خطاب به شهردار مشهد هم گفت: اقدامات شما مایه عزت و آبروی شهر ما شده است، كارهای هنرمندانه شهرداری را در هر نقطه شهر مشهد می بینیم كه بسیاری از طرح های شهری مشهد الگوئی برای دیگر شهرهای كشور شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار