حضور بیش از ۲۰ هزار دانشآموز در جشنواره جابربن حیان آموزش و پرورش ناحیه ۲ فارس
شیراز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس، جشنواره جابربن حیان را فرصتی برای یادگیری و آموزش به صورت کاربردی به دانش آموزان دانست و افزود: این جشنواره به دانشآموزان این امکان را میدهد تا ایدههای خود را عملیاتی کرده و بیاموزند.

علی عسکر جمشیدی در آیین تقدیر از گروههای برتر دانشآموزی در جشنواره جابربن حیان آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز که در دبستان شهدای صاایران این ناحیه برگزار شد، گفت :جشنواره جابربن حیان با هدف یادگیری آموزش به صورت کاربردی به دانش آموزان اجرا می شود تا دانش آموزان ایده های خود را عملیاتی کرده و بیاموزند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس یکی از آسیب های مهم جشنواره جابر را دخالت مستقیم و عملی والدین در تهیه طرحهای دانش آموزی عنوان و تاکید کرد: در این جشنواره خانواده ها با حمایت و کمک فکری میتوانند به فرزندان خود در تهیه و اجرای طرحها که حاصل ذهن خلاق آنهاست کمک کنند و در این مسیر باید از دخالت مستقیم پرهیز شود.
وی گفت: این جشنواره همه ساله در همه مدارس ابتدایی مناطق و شهرستان های فارس برگزار میشود و در سال جاری نیز از بین همه طرح های منتخب مناطق و شهرستانها ۱۰ اثر به عنوان آثار برتر استانی برای حضور در مرحله کشوری انتخاب شدند که صاحبان ۲ طرح برتر از استان فارس برای ارائه طرح خود به دانشگاه صنعتی شریف دعوت شدند .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: در حوزه آموزش نیاز به حضور معلمان و مدیران در کنار دانشآموز است تا آنها به خود باوری لازم برسند.
جمشیدی با تاکید بر اهمیت بازی در یادگیری، گفت: طرح آموزش در قالب بازی از جمله طرحهایی است که در آموزشوپرورش در حال اجرا است و اولیا باید تلاش کنند تا برای عمق بخشیدن به یادگیری فرزندانشان از بازی استفاده کنند.
وی بر لزوم شاد نگه داشتن کودکان در دوره ابتدایی تاکید کرد و گفت: نباید کودکی بچه ها را از آنها گرفت و مدرسه نباید کانون افسوس آنها در آینده شود .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز نیز گفت: در سال جاری از مجموع۴۲ هزار دانش آموز ابتدایی ناحیه دو شیراز، نزدیک به ۲۰ هزار دانشآموز از ۱۷۱ مدرسه ابتدایی این ناحیه در طرح جابربن حیان شرکت داشته اند .
محسن دهقان با اشاره به برپایی نمایشگاه جابربن حیان در همه مدارس این ناحیهریال گفت: خروجی این نمایشگاه ها ۵۷۰ طرح علمی و پژوهشی بود که در ناحیه دو آموزش و پرورش شیراز به داوری گذاشته شد و از این بین ۷۲ طرح که حاصل تلاش ۱۲۴ دانش آموز بوده ، به عنوان طرح های برتر ناحیه دو انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.
وی گفت: ویژگی مهم این طرح های منتخب این است که همگی حاصل خلاقیت و پژوهش دانشآموزان بوده و در تهیه این طرحها از منابع بیرونی بهره گرفته نشده است.
دهقان لذت توسعه یادگیری، ایجاد روحیه نشاط و شادابی ، افزایش اعتماد به نفس، تعمیق یادگیری، ایجاد رقابت سالم، پرورش روحیه ایده پردازانه و خلاق، پرورش تفکر منطقی و استعدادیابی را از اهداف مهم اجرای این طرح در مدارس ابتدایی عنوان کرد.
ارسال دیدگاه